AasPell Startet 14.Mai.2018 Del på Facebook Startet 14.Mai.2018 (redigert) Jeg har en Nidelv 24, (1980) som fungerer svært godt til det den er ment for. Snekka har det meste, men enkelte ganger ønsker jeg at den hadde mulighet til å gå raskere. Jeg antar at det finnes mange båter som har tilsvarende løsning og som i tillegg har marsfart over 20 knop. Det jeg ser etter er: To soveplasser inne Buesofa / solseng - mulighet for to soveplasser ute under kalesje 20 knop + Kjøleskap Bluss for matlaging Doss (ok at det ligger under benk og ikke har eget rom) Topp dersom det finnes en mulighet for dusj på dekk/badeplattform Enten strak aksel og diesel eller påhengsmotor (vil unngå drev og høye vedlikeholdsutgifter) Prisnivå under kr 100.000,- ? Jeg ser at Skibsplast 600 VS har mye av det jeg ser etter... men, sikkert mange alternative båter jeg ikke har oppdaget..? Redigert 14.Mai.2018 av Jopela (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Du kan nok ikke velge og vrake om den skal ha aksling og diesel, men du skisserer vel en GP 700 her ? Dog fra 230k på Finn. En gjerrig daycruser innredet ala Nidelven din. Men til under 100k blir det nok med påhenger, ja. Sitér dette innlegget Link to post
AasPell Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Takk for tips Worry! GP 700 ser ut som en båt med svært god innredningsløsing. At den i tillegg har strak aksling gjør den attraktiv for meg. Men, som du nevner er den relativt dyr. Håper å finne rimeligere alternativer med andre båtmerker selv om det betyr at jeg må over på bensin og påhenger. Jeg tror det siste kan være en grei løsning både i forhold til lydnivå og driftskostnader. Synspunkter og tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.