Edh1 Startet 14.Mai.2018 Del på Facebook Startet 14.Mai.2018 Skal se på nevnte motor/drev-pakke. Er eksosbend-problemet løst på 08-modellene? Løpehjul må vel også her byttes? Hva med sjøvannsfilterlokk? Shims i drev, må det byttes i 2008-årgangen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Sjøvannsfilter med glasslokk Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Du finner en del her shims må byttes hvis de er av plast. Nytt eksosbend skal anode. Jeg har motor og drev fra 2008 og har vært igjennom det meste. Dog en D6 men tror ikke det er mye forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Det er nevnt over her, men kanskje du har mulighet til å høre med VP-verkstedet som kan vise deg historikken? Vi gjorde det (Ragnar Ringstad hadde full historikk med alle kampanjer som var fulgt opp) ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 gearaktuator/ gearwire, brun eller svart, husker ikke i farten hvilken som er ny type. ( men noen kan nok fylle inn) Diverse trim og styre slanger på drev. Styresylindere bør ha gummibelg. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Svart gearwire er korrekt farge. Gearwire aktuator er som jeg har forstått evt. En følgefeil pga. dårlig gearwire. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Hvordan sjekker jeg om eksosbend er ok dersom det ikke er byttet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 da må du åpne opp og sjekke visuelt. rart om det ikke er byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Jeg har byttet så burde jo vist men har satt bort jobben de to siste årene Splitt skissene viser eksosbend med og uten anode. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Missforsto spørsmålet ditt, hvis det ikke er byttet er det bare et spørsmål om tid før det må byttes når båten er 10 år. Du må demontere veivhusventilasjon, riser, og belgen for å sjekke. Litt skruing men grei jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Må motoren flyttes? (Mener noen har sagt det?). Hva koster et slikt bend? Og dersom jeg setter bort hele jobben? Finnes det noen måte å se om det er originalt eller byttet? Er utseende forskjellig på nye og gamle? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Med eller uten anode, se sprengskisser over. Om motor må flyttes vil jeg anta, men kan nok være forskjellig fra båt til båt. Husker ikke prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Da eksosbend-saken kom opp, med byttekampanje mellom motornummer så til så, så var vår D6 utenfor. Fra 2007. Men vi i inspiserte sjøl, først visuelt, så med boroskop. Kunne ikke se tydelig, med sikkerhet. Så tok verkstedet en reklamasjonsjobb på noe annet, og inspiserte eksos samtidig. Sa det var ok. Vi insisterte på å bytte uansett hvem som tok regninga. Etter bytte så var det bare å stikke blyanten gjennom godset på bendet. -der muffa ligger utenpå. Det ble krevd dekning på garanti, og fikk det. Mao muffa må opp og av, hvilket var umulig, uten å demontere det som er over. Dette var en Grandezza 31 og motoren måtte flyttes frem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.