Jomes Startet 14.Mai.2018 Del på Facebook Startet 14.Mai.2018 Hei. Har en BMC 2.25 liter. Lurer litt på korrekt driftstempeatur? Er det vanlig at disse motorene blir fort varme. Ca 15 min på tomgang blir den varm. Rundt 75 grader. Målt med steketermometer. Så vil jeg bytte tempratur måler fra orginal til biltema sin. Kan jeg ta bruke den gamle føreren som sitter under termostat huset, eller må jeg finne adapter og bruke biltema sin? Jeg tenker bytte termostat. Mener jeg leste en plass den skal åpne ved 74 grader? Riktig? Og har noen et varenummer på korrekt termostat ? Og hvor eventuelle en kan kjøpe adapter til tempføler? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Sandebukta Svart 19.Mai.2018 Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Hadde en 2.52 som ble varm, og det skyldtes vel tette kjølekanaler og varmeveksler som ikke var ren. Men 75 grader høres ikke varmt ut. Tror driftstemperatur er litt over 80 som på mange dieseler av denne typen. KD trading i Bergen og ASAP supplies i UK har en del deler bla termostat, der ser du mål og grader på nettsidene. Tror du kan velge mellom 74, 78 og 82. Men du finner termostater som passer ellers også, bla til eldre Land Rover. Ville gått for å bytte føler samtidig. Usikker på hvor du får adapter, men på eBay er det i hvert fall. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.