Maika Startet 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2018 I fjor lå vi ved siden av en båt som hadde fått lagt kork-dekk, og eieren skrøt hemningsløst av egenskapene; det blir ikke varmt, fantastisk anti-skli, vannavstøtende, veldig god holdbarhet og krever ikke vedlikehold. Jeg har en seil-katamaran der jeg er trenger noe belegg i cockpiten og salongen. Noe av prinsippet med en å få en flerskrogsbåt til å seil raskt er å å holde vekten nede, og kork-belegg er også lett, så dette hørtes jo midt i blinken ut. Jeg har nå i vår støpt en badeplattform pluss en trapp ned til denne, og tenkte at dette prosjektet er en fint test for korken. Jeg bestilte derfor fra Stazo/Marinedeck, og i dag kom pakken. Jeg har ikke lagt slikt tidligere, så finishen blir vel deretter, men prosjektet burde være relativt enkelt, i hvert fall sammenlignet med når jeg skal i gang med cockpit og salong. Hvis man lager maler, kan man også få levert elementer som bare er å lime på. Prisen var vel kanskje noe dyrere enn andre løsninger? 190 euro for 2kvm, og det kommer vel snart en faktura med krav om moms og toll, men hvis reklamen holder hva den lover er det uansett verdt det sammenlignet med diverse skralle teak-erstatninger. Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Har akkurat vært ombord i en seilbåt med kork i cokpit. Etter mange år og mye bruk er det nesten som nytt.. Er imponert over holdbarheten. Båten en RM er på vei til Australia, www.Tintomara.no Sitér dette innlegget Link to post
Sondreland Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Spennende med kork, men noe som også hadde vært spennende er litt informasjon om den flotte akterenden på båten din og hvordan du har fått det til. Hold oss oppdatert! ? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 16.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 I tillegg til staver, kan man kjøpe hele ark på 1880x500mm, med og uten nater. Mulig jeg kommer til å angre på at jeg ikke bestilte et helt ark, slik at jeg kunne skåret ut ytterkantene i ett stykke i stedet for å skjøte dem 45 grader. Men hvis jeg bestemmer meg for å ha dette i cockpit og salong, så kan jeg vel gjøre om på det da. Evt finnes det også en "binder" som visstnok gjør skjøter usynlige. Akterenden er et prosjekt som rykket opp på prioriteringslisten siden hundene i år er blitt så store at de må kunne gå opp og ned til jolla selv. Støpt på stedet med en divinycell-variant, glassfiber og epoxy. Skroget er assymetrisk, så underdelen av plattformen følger i hovedsak skrogets form, mens selve er kvadratisk. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 16.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Antes Båtvarv i Sverige driver vist med dette, her er reklamen for produktet på svensk: http://www.antesbatvarv.se/pdf/Broschyr Svenska.pdf Hvis dette er så bra som lovet, er det rart at dette ikke har blitt mer populært etter 20 år på markedet, men pris er vel ofte styrende. Videre ser det jo ikke helt ut som teak, noe jeg syns er et pluss, men andre sikkert vil at det skal ligne mest mulig. Her er installasjonsdokumentasjon som jeg mottok fra leverandøren: installatie_instructies_Europa_en_rest_van_de_wereld_Engels_traditional.zip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.