Jump to content

Noen som har erfaring med «labrador 143» med 15 hk? (fart,vannmotstand,osv)

Quiclyturtle

Recommended Posts

Labrador er et eget merke , og båten er 15 fot etter det jeg finner.  Båter i denne størrelsen veier gjerne 250-300 kg.   Har ikke sett disse personlig, så vanskelig å si hvor mye hk som må til for at den skal plane  - noen båter har mer planingsterskel enn andre. 

Skal jeg tippe , så vil jeg tro at med 15 hk så kan du muligens få den opp i en slags halvplan, med lett propell og minimalt med stash i båten.   Men 25-30 hk vil nok være langt mer egnet 

en slik? 

40771_BoatPic_Main.jpg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

da høres det jo ut som at du burde gått for snekke :thumbsup:

en slik speedbåt som ikke går opp i planefart , det blir jo ikke veldig sprekt ..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...