frydenlundern Startet 31.Juli.2005 Del på Facebook Startet 31.Juli.2005 Marine-Power Norge I Påsken iår var det 2,5 år siden jeg innvesterte 250 000 kr i båt og motor fra Marine-Powers produkter, en Quicsilver 620 Pilothouse samt en Mercury 90 4-takt. Trolling (dorging) er den store hobbyen. Påsken iår dro vi båten ned til Simrishamn for å prøve laxefisket, etter 2 dager fiske stoppet motoren 18 sjømil utpå, fikk start på reservemotor og etter 3,5 time var vi havn. Ikke lett å få noen til å fixe motoren i påsken men havnesjefen tipset oss om et verksted utenfor Malmø, 20 mil t/r. Trailet båten ned og der ble det slått fast at "el-hjernen" var defekt, han skrudde så ut en fra en Yamaha 100 han hadde i opplag (identisk motor som min Merc 90) da han sa det ikke var mulig å oppdrive en slik før etter påske. Fornøyd med at motoren gikk slik at fisket kunne fortsette betalte vi gledelig kostnaden på 4800 kr. Leverte den defekte delen der jeg hadde kjøpt motoren og spurte om garantien dekket dette, de skulle sjekke opp Marine-Power Norge for så å ringe meg tilbake, dette var noen dager etter påsken. Da jeg ikke hørte noe på 14 dgr ringte jeg tilbake til denne butikken på Strømmen (TSG Båt og motor), der hadde de helt glemt saken, ringte meg så tilbake 10 min etterpå og fortalte at siden jeg ikke hadde brukt Mercury merkeverksted kunne jeg bare glemme å få refundert summen! Jeg godtok ikke svaret og blei så bedt om å ringe Marine-Power Norge v/ Vidar Granli for å høre selv. Dette gjorde jeg selvfølgelig, der ble jeg fortalt at han ikke hadde hørt om saken i det hele tatt! Forklarer saken og han sier han skal se på det. Noen dager etter ringer han og sier at de er villig til å refundere mitt utlegg (skulla da bare mangle, dette har kostet meg langt mer enn delens kostnad). Pengene skulle betales ut av Forhandleren på Strømmen. Dette er altså ca 3 uker etter påske, pengene har enda ikke kommet, gjentatte telefoner til Granli på Marine-Power gir svaret, har de ikke kommet? forklarer med ar det er midt i vår-rushet! Brev med konttonr er sendt, dette har ikke kommet frem! fax med kontonr er sendt til like liten nytte, før ferien ringte jeg igjen, fikk da meldingen "jeg begynner å bli lei disse telefonene her"! vel sa jeg, er vel heller ikke så glad i deg, send meg bare pengene du så skal du aldri høre fra meg igjen, garantert! Siste forklaring var at det hadde skjedd noe på økonomiavdelingen.... var ikke pengen på konto innen noen dager så måtte jeg ringe igjen. Dette er en måned siden og ingen penger har kommet ser jeg på kontoen. Som jeg har sagt til Hr Granli på Marine-Power Norge, dette ble siste gang jeg handlet noe fra de. Og snart er de midt i høst-rushet...og jeg vil ringe Hr Granli igjen, selv om han er trøtt av mine telefoner. Noen formeninger om en slik oppførsel av et såpass stort firma? mvh Frydenlundern, som nå har annet merke båt og motor. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 Det er jo skremmende at båtbransjen kan opptre på en så useriøs måte. HAr hørt om flere lignende episoder, med andre forhandlere. Tydelig at de har alt for gode dager, men de vil nok slite ved en nedgangsperiode. Siden du ikke har fått pengene dine enda, hadde jeg reist ned til "MP" og satt meg ned på kontoret til Hr Granli, og informert om at det nå var på grensen av hva du kunne tåle, og at du ikke rikket deg fra plassen før pengene var deg ihende. Du kan jo også true med forbrukerrådet, og media. Du er vel neppe den første missfornøyde kunden deres....... Lykke til! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 (redigert) Marine Power Norge er importør av disse motorene, og burde jo være stedet å henvende seg til når de lokale svikter. Jeg har hatt kontakt med selskapet tidligere da jeg hadde Mercruiser motor, og etter litt fortvilelse over lokale verksteder ble det bra orden i sakene da MP ved Vidar Granli tok tak i den oljelekkasjen jeg hadde på motoren min. At de ikke får ut fingern med betaling til deg er rart. MP Norge omsatte for over 300 millioner i fjor og tjente mellom 15 og 20 millioner - så dette er jo småpenger for dem. Forøvrig så er praksis fra Ingar på Baatplassen at selskaper som får negativ omtale her blir tipset om det. Regner med at Ingar sørger for det denne gangen også. Og om du velger "besøksmetoden" så ligger MP på Høvik ved Veritas. Redigert 1.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frydenlundern Svart 1.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2005 Det er jo nettop Hr Granli på M-P jeg gjentatte ganger har vært i kontakt med, problemet er at pengene derfra ikke kommer til meg. Skal love at kostnaden jeg har hatt langt overgår det M-P skulle refundere meg, at jeg nå skal bruke så mye tid og ressurser i tillegg virker ikke tillitsvekkende, for som du sier, det er jo et relativt lite beløp, selv for meg. Om det er deres forhandler på Strømmen eller intert på M-P som "rører" er for meg likegyldig, 6-8 telefoner, fax og brev skulle vel holde for å få overført pengene?? Oppdatering kommer... Mvh Frydenlundern Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 (redigert) Du er for snill og for godtroende. Gode egenskaper i en perfekt verden, men verden er langt fra perfekt. Siden de har vedgått at de er erstatningspliktige og du har purret gjentatte ganger er neste skritt å sende en betalingsoppfordring med varsel om at saken vil gå til inkasso dersom beløpet ikke betales innen 14 dager. I betalingsoppfordringen skal det fremgå at betales ikke beløpet vil man måtte dekker påløpende morarenter og gebyrer. På et såpass lite beløp utgjør det plutselig prosentmessig svært mye. I tillegg risikerer de betalingsanmerkninger. Det er svært uheldig når man driver næringsvirksomhet. Alle kunder jeg selger til må betale forskudd hvis de har betalingsanmerkninger. Gjør de ikke det kan de finne seg noen andre å handle fra. Kunder uten anmerkninger får velvilje og kreditt. Her nytter det ikke med silkehansker. Du må ta litt i. En lur plass å starte er hos Forbrukerrådet. De kan gi deg de rådene du ser ut til å trenge. Lotus Redigert 1.August.2005 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 (redigert) Adm dir for MP Norg eheter Per Gunnar Flåten. Du kan jo prøve deg der. Si at dette er dårlig reklame for Wave kjeden han har startet. Han har jo mottatt Brunswicks europeiske markedsføringspris for oppstart av den kjeden - dette er ikke bra. Lotus forslag om forbrukerrådet er bra. Et brev fra dem gjør som relge susen - selv i regskapsavdelingene Redigert 1.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 Denne saken hører også hjemme i tråden Forretninger jeg har dårlig erfaringer med - fint hvis du legger inn et innlegg i den tråden og linker til denne tråden, frydenlundern, så finner alle som leser førstnevnte tråd også denne saken. Ut i fra din fremstilling av saken, høres dette slettes ikke bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
frydenlundern Svart 17.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2005 Vil bare nevne at jeg idag mottok nevnte penger Bedre sent enn aldri og er selvfølgerlig glad for at saken nå er avsluttet. Hyggelig båthøst til dere alle! Mvh Frydenlundern Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.