sjøpølse Startet 19.Mai.2018 Del på Facebook Startet 19.Mai.2018 Hei! Tømte styresystemet for atf i våres ifm service på styreslanger. Fylte reservoaret i motorrommet smekk fullt med atf iii samt har fylt opp i styresnekke. Benytter flaske påkoblet luftehullet og vrir ratt frem og tilbake helt til det er slutt på luftboblermed litt størrelse (bittesmå boble blir jeg ikke kvitt). Om jeg så starter motor og vrir frem og til bake kommer det masse olje opp igjen. Det å kjøre en tur med båten fungerer ikke, da det hele tiden renner ut olje. Noen som har forslag til hva dette kan være for noe?? Vil gjerne komme i gang med sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.Mai.2018 Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Problemet er at du har fylt på for mye olje. Olje ekspanderer når den blir varm. Regner med at du har rattpumpe og ikke styresnekke, siden du har fylt olje på den. Oljenivået bør være rundt 1 centimeter under tappehullet. Tapp av litt igjen, og jeg tenker du er kvitt problemet. Sitér dette innlegget Link to post
sjøpølse Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Jeg har i underkant av en cm under gjengene når motor er av, men det som kommer ut kan være flere desiliter dersom jeg kjører litt. Sitér dette innlegget Link to post
sjøpølse Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Hele slangen på bildet ble fyllt av få minutter på tomgang. + Sitér dette innlegget Link to post
sjøpølse Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Forsøker å løfte denne litt igjen. Ingen andre som har vært borte i tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 30.Mai.2018 Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Du har nok en stor luftlomme lang ned i styreslangene et sted. Når du har fylt på olje opp til kanten av hullet må du lukke skruen på toppen. Deretter kan du ratte frem og tilbake, gjerne uten hjelp av motor hvis du ikke må bruke for mye makt. Start så motor og gjør samme prosedyre, uten å åpne skruen i mellomtiden. Ratte frem og tilbake. Når dette er gjort kan du skru av motoren og ratte litt til. Vent en god stund før du åpner skruen og slipper ut eventuell luft som nå bør ha kommet til toppen. Du kan gjerne vente et døgn. Det kan ta lang tid før luften langt nede når toppen. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
sjøpølse Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Update: Det viser seg at det var en slange på toppen av reservoaret i motorrommet som var av. Med denne på er alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Rs246 Svart 21.Desember.2019 Del på Facebook Svart 21.Desember.2019 Ser ut som dette er samme problemet som eg har. Renner olje ut av olje påfylling på rattpumpe. Kva er korekt prosedyre for bytte av servoolje? Tappe av på pumpe på motor? Koble av slanger på reservoar og tømme og fylle på ny der ? Fylle resten frå rattpumpe? Sitér dette innlegget Link to post
sjøpølse Svart 12.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2020 Tja, vet ikke hva som er 'etter boka', men jeg tok av styresylindrene og tømte der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.