Askeladden2069 Startet 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2018 Har en Askeladden hvor jeg har tatt av gamle bokstaver samt at registreringsnummeret også skal bli nytt (gammelt var delvis borte). Men har prøvd aceton, sitrus fjerner og tynner uten hell. Har varmet opp og prøvd å skrape - også uten hell. Bak bokstaver er gelcoat gul. Har noen her prøvd noe annet med hell? Er takknemlig om jeg får svar som kan hjelpe meg med løsning. #venterpåsommeren Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Er det det at du ikke får fjernet lim, eller er det at gelcoat er gul du ønsker hjelp med? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Er gelcoaten misfarget kan du prøve med saltsyre, evt. felgrens med oksalsyre. Hvis ikke syre nytter er nok våtsliping med P800 og finere + polering løsningen. Hadde noen tydelige merker etter gamle bokstaver på den båten jeg har nå, der måtte jeg bruke siste metode for å få det fint. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Terpentin funker bra på gammelt lim, hvis det er det som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 er nok ikke baten som er blitt gul men resten av båten som er blitt falmet så hele overbygget må nok rubbes til det blir likt Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Bensin tar det meste. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Biltema har et roterende viskelær som jeg har brukt med stort hell til fjerning av gammel reklame på en lastebil. Der finnes også et produkt som heter label off. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Dekorfjerner-2000032675/?artId=20011 http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Label-Off-2000029987/ Ser nå at art. 20011 (viskelæret) ikke må brukes på plastmaterialer. Jeg brukte det på solskjerm utvendig av plexi lignende plast uten problem, så....... Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Som flere skriver, fremgår det ikke helt tydelig om problemet ditt er den gule gelcoaten eller problemer med å fjerne gammel vinyldekor. Dersom det er det siste, og det er «flat dekor» altså som registreringsnummeret, så kan du f.eks stikke innom et firma som driver med skilt / bildekor og spørre om å få kjøpt en sprayboks med dekorfjerner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.