Event Startet 20.Mai.2018 Del på Facebook Startet 20.Mai.2018 Hei! Kjøpt meg ny (brukt) båt, og har oppdaget at lensepumpen ikke suger. Motoren til pumpen går, men vannet forsvinner ikke. Forslag til hvor jeg bør starte å feilsøke, evt om det er like greit å skifte hele driten? På forhånd takk for svar. Kommentar fra moderator: Tittel redigert var "Elsktrisk lensepumpe suger ikke". Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Ja, hva skal enn seie, med all denne informasjonen vi får? ? Eneste jeg kan svare deg på, er at du må sjekke om det er noe som er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 (redigert) Sitat like greit å skifte hele driten Kanskje sjekke at det ikke er noe dritt i inntaket på pumpen? PS. Velkommen på forumet. Redigert 20.Mai.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Event Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Hei igjen, ja, skjønner at det ikke var optimalt med info.. så vidt jeg kan se er ikke slangen tett. Ser ut til å komme bittelitt vann opp til tilbakeslagsventilen, men ikke videre. Pumpen ser ut til å være lik denne https://www.maritim.no/matro-membran-lensepumpe-12v#.WwHKF2I8zDs Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Om det er ei slik pumpe så er det jo en av dei bedre og ganske driftssikre. Det kan absolutt lønne seg å demontere denne pumpen for å sjå om det ligger noen fremmedlegemer som hindrer tilbakeslagsklaffene inne i pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Event Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 bellen skrev 4 minutter siden: Om det er ei slik pumpe så er det jo en av dei bedre og ganske driftssikre. Det kan absolutt lønne seg å demontere denne pumpen for å sjå om det ligger noen fremmedlegemer som hindrer tilbakeslagsklaffene inne i pumpen. Takk for svar. Da prøver jeg å plukke det hele fra hverandre ? Sitér dette innlegget Link to post
Event Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Litt mer update på pumpeproblemet. Slangen hadde sugd inn noe papir (?!!) som tettet slangen. Tok det ut, og da funket pumpen, men kun i 10 sek før den igjen sluttet å suge. Kjenner at det suger bittelitt, men ikke nok til å få opp vannet. Kan det være så at denne membranen er skadet etter jeg åpnet pumpen? Funnet ut at pumpen er av merket jabsco, og slik membran kan man kjøpe løst - men gidder ikke om det ikke løser problemet Takk for svar ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Du ser fort om membranen er skadet. Om membranen ser fin ut så har du mest sansynlig montert den feil, eller så har du ikke fått vekk alle fremmedlegemer. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 25.April.2019 Del på Facebook Svart 25.April.2019 Hei, Bumper denne tråden. Har det samme problemet med min, Fant du til slutt ut av hva som var årsaken eller kjøpte du en ny ? Mvh Mathias T. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.