Jump to content

Ocean Membran lensepumpe suger ikke

Event

Recommended Posts

Hei! 

Kjøpt meg ny (brukt) båt, og har oppdaget at lensepumpen ikke suger. Motoren til pumpen går, men vannet forsvinner ikke. Forslag til hvor jeg bør starte å feilsøke, evt om det er like greit å skifte hele driten? 

På forhånd takk for svar. 

Kommentar fra moderator: Tittel redigert var "Elsktrisk lensepumpe suger ikke".

Sitat

like greit å skifte hele driten

Kanskje sjekke at det ikke er noe dritt i inntaket på pumpen?

PS. Velkommen på forumet.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

bellen skrev 4 minutter siden:

Om det er ei slik pumpe så er det jo en av dei bedre og ganske driftssikre. Det kan absolutt lønne seg å demontere denne pumpen for å sjå om det ligger noen fremmedlegemer som hindrer tilbakeslagsklaffene inne i pumpen.

Takk for svar. Da prøver jeg å plukke det hele fra hverandre ? 

Litt mer update på pumpeproblemet. 

Slangen hadde sugd inn noe papir (?!!) som tettet slangen. Tok det ut, og da funket pumpen, men kun i 10 sek før den igjen sluttet å suge. Kjenner at det suger bittelitt, men ikke nok til å få opp vannet. 

Kan det være så at denne membranen er skadet etter jeg åpnet pumpen? 

Funnet ut at pumpen er av merket jabsco, og slik membran kan man kjøpe løst - men gidder ikke om det ikke løser problemet 

Takk for svar ?

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...