Thatten Startet 20.Mai.2018 Del på Facebook Startet 20.Mai.2018 Var ute og kjørte i dag 30 min på 20-22 knop. merket att jeg ikke får nok kraft ikke over 25 knop. da jeg la til ruset jeg motoren i fri og får ok turtall. mens jeg slakker av dør motoren, vil ikke starte igjen. når jeg lufte på dysene kommer motoren tilbake og alt fungerer fint. Kan diselfiltret være tett slik att den suger luft noen plasser ? Ny i båt gamet og trenger tipps Mercruser 1,7 dit 2001 gått 500 timer Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Hvilken båt? Den motoren står jo i mange tunge båter, og da er ikke 25 knop så langt unna maks fart.. det er også en motor som har et litt dårlig rykte, uten at det trenger å være noe galt med din..;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Thatten Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 askeladden 645 21" 2001 Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 (redigert) Hørest ut som du suger inn luft på sugesiden. Sjekk dieselfiltre og slanger for falsk luft. Om det er en Beetle så opplevde jeg falsk luft i koblingene på kobberrørende som Askeladden valgte å bruke for diesel systemet. Redigert 20.Mai.2018 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Thatten Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Takk for tipset, skal dra til alle klemmer. bytte filter til uka Sitér dette innlegget Link to post
Thatten Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Er det overgangen fra Kober til slange, sitter en kuleventil og der? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 (redigert) Koblingen som lakk hos meg satt på tanktoppen, måtte fjerne en finerplate for å komme til om jeg ikke husker feil. Desverre så må du ut med motoren for å få gjort dieseltanken skikkelig rein om du skulle trenge det, men du kan trekke tanken fram og åpne mannlokket og således få tilkomst til ca 50% av tanken. Fikk diesel tanken full av dritt selv og gjorde reint der jeg kom til, spylte resten av tanken etter beste evne med diesel og den ble rein nok. Ingen trøbbel etter dette. Lykke til Redigert 20.Mai.2018 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Thatten Svart 30.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Bytta vannutskiller filter, det så nesten ut som det var rustete. bytta og dieselfilteret. virket som jeg hadde byttet motor, perfekt gange og ikke noe turtalsproblemer Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 30.Mai.2018 Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Flott det ordnet seg , og like flott at du gir tilbakemelding på hvordan det gikk. ? Mange som hopper over det desverre, og det er jo dumt for de som har engasjert seg i problemet og aldri får svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.