Jump to content

Luft i diesel Mercruiser 1,7dti

Thatten

Recommended Posts

Var ute og kjørte i dag 30 min på 20-22 knop. merket att jeg ikke får nok kraft ikke over 25 knop. da jeg la til ruset jeg motoren i fri og får ok turtall. mens jeg slakker av dør motoren, vil ikke starte igjen. når jeg lufte på dysene kommer motoren tilbake og alt fungerer fint.

Kan diselfiltret være tett slik att den suger luft noen plasser ?

Ny i båt gamet og trenger tipps

Mercruser 1,7 dit 2001 gått 500 timer

Hvilken båt? Den motoren står jo i mange tunge båter, og da er ikke 25 knop så langt unna maks fart..

det er også en motor som har et litt dårlig rykte, uten at det trenger å være noe galt med din..;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Koblingen som lakk hos meg satt på tanktoppen, måtte fjerne en finerplate for å komme til om jeg ikke husker feil.

Desverre så må du ut med motoren for å få gjort dieseltanken skikkelig rein om du skulle trenge det, men du kan trekke tanken fram og åpne mannlokket og således få tilkomst til ca 50% av tanken.

Fikk diesel tanken full av dritt selv og gjorde reint der jeg kom til, spylte resten av tanken etter beste evne med diesel og den ble rein nok.

Ingen trøbbel etter dette.

Lykke til

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...