ne.andersson Startet 21.Mai.2018 Del på Facebook Startet 21.Mai.2018 Hei, Jeg har kjørt ca 1 sesong nå med min VP2003, denne traveren er gammel (en gang på sluttet av 1980-talet), ble overhalet i 2006 når den ble satt inn og det er ikke det at det er noe stort feil med den og den starter alltid men jeg føler at det alltid er noe lite som skjer og jeg stoler ikke til 100% på den til å ta meg hjem i alle vær. Grunnet dette så har jeg sagt fra til broren min som driver et båtmotorverksted i gøteborg (i en helt annen størrelse motor men det er en annen story) å si fra hvis noen av hans kontakter vil selge en billig D1-20/30 til meg med backslag og nå har mine drømmer om man nå vil kalle de det blitt infrid. Jeg har fått tilbud om følgende. En helt ny D1-30 som kun vært teststartet i verksted med backslag som passer rett på mine motorfester og aksling, dem får min gamle VP2003 og i mellom legger jeg 38 000 SEK (ca. 35 500 NOK). Vet denne motoren og gir koster ish 70-75 i Norge. Jeg kjøpte båten for 110 000 og føler at dette er en veldig stor investering til den, og lurer egentlig på om dere tror at verdien på båten vil øke med minimum 35 500 ved å få en flunkende ny motor og backslag i seg, hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 En ting er kostnaden, men om dette er en ting som «gnager i sjelen» så ville jeg helt klart byttet motor. Å reise på tur med med en motor man ikke stoler på blir fort et stressmoment. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Til den prisen tror jeg du faktisk kan få igjen for investeringen. Og så er jo det en vesentlig bedre motor enn den du har. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 (redigert) jørn skrev 11 minutter siden: En ting er kostnaden, men om dette er en ting som «gnager i sjelen» så ville jeg helt klart byttet motor. Å reise på tur med med en motor man ikke stoler på blir fort et stressmoment. Ja jeg har jo alltids seilene og RS total medlemskap men det roer ikke helt nervene... Sahara skrev 4 minutter siden: Til den prisen tror jeg du faktisk kan få igjen for investeringen. Og så er jo det en vesentlig bedre motor enn den du har. Det er egentlig akkurat det jeg tenker, når jeg får den til 50% avslag burde jeg vel nesten kunne være trygg på å ikke tape på investeringen? Når du sier bedre i hvilken forstand tenker du da? Sterkere? Redigert 21.Mai.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 35 lapper klarer man alltids sause bort på andre båtting, så hvorfor ikke ny motor ? om mast, rigg og seil er bra, så er ny motor en trygg investering, i ordets rette forstand. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 13 hours ago, ne.andersson said: Når du sier bedre i hvilken forstand tenker du da? Sterkere? Er jo en mer moderne motor. Går stillere og jevnere. Svær dynamo er også en fordel. Ellers er det vel lite som selger en eldre båt bedre enn en ny motor. Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Jeg hadde nok valgt å ta sjansen på dette. God pris på "ny"motor og ro i sjela... Kjør på! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Til den prisen - løp og kjøp? I alle fall om du tek sikte på å behalde båten nokre år? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Høres ut som en fantastisk deal som vil øke bruksgleden og tryggheten med båten din enormt. Jeg hadde trått til med det samme. Selv om du ikke skulle få igjen hver krone ved salg vil båten bli mye mer attraktiv på bruktmarkedet. Jeg vurderer akkurat det samme byttet på min båt, men må ut med det dobbelte for motoren ny her i Norge. Pluss installasjon 25-40.000 (med seildrev). Kommer installasjon i tillegg eller planlegger du å gjøre det selv? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Norsk MVA kommer i tillegg? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 -og ett år svensk garanti? ( det er jo ikke en ubetydelig faktor i Norge som vi riktignok betaler litt for) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Sjøstein skrev for 4 timer siden: Høres ut som en fantastisk deal som vil øke bruksgleden og tryggheten med båten din enormt. Jeg hadde trått til med det samme. Selv om du ikke skulle få igjen hver krone ved salg vil båten bli mye mer attraktiv på bruktmarkedet. Jeg vurderer akkurat det samme byttet på min båt, men må ut med det dobbelte for motoren ny her i Norge. Pluss installasjon 25-40.000 (med seildrev). Kommer installasjon i tillegg eller planlegger du å gjøre det selv? Takk for oppmuntrende ord ? installasjon utføres mest sannsynlig av meg, bror og en av hans kollegaer. (Jeg blir mest moralsk støtt tror jeg) Eureka skrev for 2 timer siden: -og ett år svensk garanti? ( det er jo ikke en ubetydelig faktor i Norge som vi riktignok betaler litt for) Godt spørsmål, dette må jeg finne ut av, skal sjekke hva som gjelder og er inkludert i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hvor mye koster egentlig D1-30 uten drev i Sverige (med vanlig rabatt)? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 (redigert) Maika skrev 7 minutter siden: Hvor mye koster egentlig D1-30 uten drev i Sverige (med vanlig rabatt)? Tror det er like dyrt dessverre, ser den selger med backslag/gir for ca 77-80 lapper. ? PS. Fant ingen som solgte uten. Redigert 22.Mai.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 Hei alle sammen, Tenkte jeg skulle følge opp her litt for den som måtte være interessert. Det var dessverre så ille at oljepumpen i min gamle VP2003 gikk helt og holdent i stykker (0 trykk med manometer) så det ble tatt et valg om utbedring til en D1-30 og prosessen ble ferdigstilt i dag. Løfte, slepe ut og plassere vp2003 (litt stolt av å ha klart det helt selv ) Så hente ny motor og installere i helgen. Slutt resultat: (start på første knapptrykk og sykt fornøyd) Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 3 sylinder går mye finere enn 4! Bra valg :-) Tipper den Maxi 95 nesten planer med den der i fri dressur! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 Tok du hele jobben selv? Demontere, løfte ut, løfte inn og montere? Respekt!! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ne.andersson Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 (redigert) Hehe ja den kommer til å gå så fint nå Selv: demontere, løfte ut, løfte av Sammen med min bror: løfte på, løfte ned, montere Så det var ikke helt så kult men nesten er veldig fornøyd med båt som kan kjøres på opplaget om 2 uker og ikke må slepes. Redigert 30.September.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 Gratulerer, godt jobbet. Nå er det bare å glede seg til neste sesong Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.