Gutenberg Startet 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2018 Er det noen som har noen som helst ide om hva denne «kontakten» eller tilkoblingen som sitter over 12V uttaket er for noe rart? Forrige eier av båten hadde ingen anelse. Det er ledninger tilkoblet på baksiden, men jeg blir ikke noe klokere av å forsøke å følge disse ledningenen i «ormebolet». Dog kan det synes som om ledningene kommer enten fra motoren eller instrumentpanelet. (Mercury instrumenter og motor). Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Dødmannsknapp? Som er koblet ut eller defekt? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Lenasmartin20 Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 antenne tilkobling? Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Dødmannsknapp er det definitivt ikke. Den sitter på styrespaken. Antennetilkobling? Har vært inne på tanken, men finner ikke noe logikk i det. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 (redigert) Hva er diameter på hullet? Finnes standard uttak og plugger for 12V som er 12mm (?) og mindre enn sigarett-tenner uttak. Redigert 21.Mai.2018 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
WithVital Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Trå varsomt sier nå jeg. Sorte hull har en så massiv tyngdekraft at hvis du først skrur det på rekker du nok ikke skru det av igjen før hele Sarpsborg er borte... Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Mort1 Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Jeg har innbilt meg at det er en temperatur sensor, men vet egentlig ikke....... Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 (redigert) Kan ikke være lydalarmen til motoren? Redigert 21.Mai.2018 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Tenke også lyd, lys eller sikring. Kanskje du kan måle kontaktene på baksiden for kontinuitet og spenning hhv med tenning av og på? Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
000 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Et bilde litt nærmere og klarere enn ett som tatt fra månen hadde jo hjulpet Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Knurrbart skrev for 6 timer siden: Et bilde litt nærmere og klarere enn ett som tatt fra månen hadde jo hjulpet Kan være med på det, men det er jo også fullt mulig å zoome inn i nettleseren... Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Jens_P skrev for 23 timer siden: Hva er diameter på hullet? Finnes standard uttak og plugger for 12V som er 12mm (?) og mindre enn sigarett-tenner uttak. Har ikke båten «for hånden» så det er vanskelig å få målt - men som du ser er det noe mindre enn standard 12V-uttaket som sitter rett nedenfor. Hullet har en pinne i midten, så det er ikke ulogisk å tenke at denne pinnen er pluss og hylsen rundt er minus/jord kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Er ikkje 12-24 volt hella (DIN) kontakt da? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Gutenberg skrev 30 minutter siden: Kan være med på det, men det er jo også fullt mulig å zoome inn i nettleseren... joda men det hjelper jo ikkje da detaljene manger fullstendig i bildet. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Det er ikke en kontakt for å lese av motordata da? Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 https://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=Din+Accessory+Power+Socket&_sacat=0 Sitér dette innlegget Link to post
Walaxe Svart 26.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2018 Har sånn på båten min også, har klødd meg i hodet uten å finne ut av det. Kan se ut som en slags bryter Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 26.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2018 (redigert) Det er alarm hyleren til mercury og mercruiser. Sett tommelen på den når du vrir på tenningen så vil du høre at det vanlige kraftige pipet blir betydelig dempet. Redigert 26.Mai.2018 av kdtran (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 26.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2018 (redigert) Godt forslag. Men alarmene kommer direkte fra smartcraftinstrumentene. Imidlertid satte du meg på sporet, og nå tror jeg faktisk mysteriet er løst. Dette er en luft-temperatur-sensor. https://www.fpmarine.com/Mercury-Smartcraft-accessory-parts-and-sensors-p/merc air temp sensor.htm Og dermed hadde Mort1 rett :-) Redigert 26.Mai.2018 av Gutenberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.