krabbelars Startet 21.Mai.2018 Del på Facebook Startet 21.Mai.2018 Følgende link er fra BoatTest i USA: http://www.boattest.com/engine-review/Mercury/46000184_4-6L-V-8-Outboards--FourStroke---Verado---ProXS---SeaPro_2018 Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Spennende. Litt mer info her. Høres ut som målsetningen var å lage en god erstatter for Amerikanere som skal på fisketur, som tidligere sverget til Optimaxen. Vil tro den funker til mer en fisketurer å. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Og interessant at de kutter ut Verado i små modeller Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Utgangspunktet ser greit nok ut ; Helt slutt på 2-taktere internasjonalt (Optimax) , og helt slutt på turboladede rekke-6'ere (Verado). Tre nye V6 modeller på 3.4 liter (175/200/225HK) , eller to nye V8 modeller på 4.6 liter (250/300HK). Alle skal ha bedre aks og mer kraft på lave turtall, reklameres det med. Men , det er fire (4) _forskjellige_ serier med samme motor-utvalget (stort sett). - Verado skal (fremdeles?) bli premium-modellen , for raske båter med en/flere motorer. - SeaPro siktes mot pro-/yrkesmarkedet , med kraftigere konstruksjon og (mulighet for) mest ekstrautstyr. - ProXS skal erstatte Optimax , med både god aks og høy toppfart og med samme type propell. - FourStroke skal være rettet mot de mindre båtene ,der letteste mulig vekt ønskes. Kan kanskje tippe at første- og siste alternativ (Verado og FourStroke) blir mest populære i Norge ... Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Sørlandet2 Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Ser på Mercury sin hjemmeside så kommer kompressormatet(det har aldri vert turbo i disse), rekkesekser til å fortsette på Verado 350 og 400 hk. Hvor lenge er vel uvisst. Vil tro med en litt hvassere kam så blir v8en til 350 snart. Eller kompressor også der. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 OK takk, kompressor og ikke turbo i rekkeseks-Verado'ene - slurvefeil :) Det blir veldig mange Mercury-varianter å forholde seg til med denne varanten også. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
krabbelars Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2018 http://www.boattest.com/view-news/5886_the-new-v8-300-verado-vs-the-l6-350-verado-what-s-the-difference Der kom sammenligningen dere Verado-fans har ventet på :) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Teerex Svart 2.September.2018 Del på Facebook Svart 2.September.2018 Bare V8-lyden er jo verd å gå ned 50 hk for Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
anders1234 Svart 3.September.2018 Del på Facebook Svart 3.September.2018 Håper de har denne på båter i sjøen:-) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 4.September.2018 Del på Facebook Svart 4.September.2018 anders1234 skrev On 3.9.2018 at 16.22: Håper de har denne på båter i sjøen:-) Mener det skal komme en hvit 300-hester dit... ? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 8.September.2018 Del på Facebook Svart 8.September.2018 (redigert) Rykter sier at det kommer kompressorutgaver på over 400 hk Her litt om dagens utgaver. https://www.youtube.com/watch?v=OLaKnVdX49w1 Redigert 8.September.2018 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Nå monteres det visstnok V8 Verado over en lav sko Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Joltus Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Det kan fort bli en slik som er ønsket på neste båt ja! Sykt fornøyd med veradoen, og hvis fordelene med den nye er så store så.... Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Fikk gleden av å prøve begge motorene for en ukes tid siden. V6 minner veldig om dagens verado både i støybilde og akselerasjon. Svært fin motor med andre ord. V8 er rett og slett helt imponerende. Nydelig respons i hele turtallsspekteret, enda bedre akselerasjon enn dagens rekkesekser og utrolig stillegående. Dersom en har riktig tilleggsutstyr (vesselview) kan en aktivere en «sport exhaust» funksjon som gir noe mer lyd opp til 1500rpm men det ble som å høre lyden av en V8 gjennom en mobiltelefon høyttaler, så jeg deaktiverte raskt den funksjonen. For ordens skyld: jeg jobber for en Mercury forhandler og er derfor ikke helt nøytral i mine uttalelser. ? Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 28.September.2018 Del på Facebook Svart 28.September.2018 Så Bakken motor hadde lagt ut en annonse på 300xs i dag. 285000!!! Er jo helt hinsides. Du får 350 hk Verado for 235`. I USA er også disse motorene priset mye gunstigere om man sammenligner med Verado som de skal ta over for på sikt. Her har Mercury laget noen kanonprodukter og så skyter de seg selv i foten etterpå. Trist.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.September.2018 Del på Facebook Svart 28.September.2018 De skyter jo seg ikke selv i foten, fordi de kommer jo til å ta over markedsandelen for Verado motorene! . Håper byggekvaliteten er like bra på de nye V8 som på det som er blitt levert de siste årene!.. Den letteste V8 er 239kg!! det er jo mer eller mindre en bragd! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Solseng Svart 28.September.2018 Del på Facebook Svart 28.September.2018 anders1234 skrev for 6 timer siden: Så Bakken motor hadde lagt ut en annonse på 300xs i dag. 285000!!! Er jo helt hinsides. Du får 350 hk Verado for 235`. I USA er også disse motorene priset mye gunstigere om man sammenligner med Verado som de skal ta over for på sikt. Her har Mercury laget noen kanonprodukter og så skyter de seg selv i foten etterpå. Trist.. Jeg antar du fant prisen på Verado 350 på Finn. Den prisen er nok en "utfasingspris" siden de nye V6 og V8erne er på vei - dog først og fremst levert på nye båter/båtpakker. For repower-kundene kan det nok dryge en del før man får tak i den motoren man ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.September.2018 Del på Facebook Svart 28.September.2018 (redigert) Kr 263.600 er prisen på den V8 300 XS Pro XL på finn.no. En rå motor med uslåelig lav vekt på kun 229 kg (det er vel egentlig for L stamme). Men mulig at prisen gjenspeiler den høye dollarkursen i det siste. Prisen på Verado 350 XL er kr 285.900. Vekt 303 kg, så her stiller V8-utgaven sterkt uansett hvordan man ser på det. Forbruket er nok også litt lavere på V8. Selv om den i XS Pro utgave ikke har integrert servostyring osv. (Advanced Mid Section) slik som Verado R6 og V8 har. Mens Verado 300 XL er moderat priset til kun kr 238.800. Redigert 28.September.2018 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
krabbelars Svart 24.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2018 "Captain Steve" fra amerikanske BoatTEST.com forsøker i denne videoen å forklare hvorfor Mercury's nye serie med 300 hesters V8 /4,6 liters utenbordsmotorer kommer i hele fem (5) forskjellige varianter. Det er også sammenligninger mellom disse og hovedkonkurrenten (ifølge Steve) som er Yamaha's 300 hesters V6. https://www.boattest.com/engine-review/Mercury/46000184_4-6L-V-8-Outboards-–-FourStroke---Verado---ProXS---SeaPro_2018 Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Teerex Svart 25.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2018 I USA gjelder det å kunne tilfredstille enhver kundes evt. ønsker og preferanser. Så det er jo meget bra at motorene da leveres i så mange varianter. Og i tillegg i flere farger Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 25.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2018 Ryktebørsen sier at det kommer noe sprekt fra Mercury i 2019. Det snakkes om 400-500 hk, og kanskje 600 også. Trolig basert på V8-motoren. Den har jo 75% mere sylindervolum enn f.eks. Verado 400R, så i teorien kunne den da yte 700 hk Men den er vel ikke bygd like tung og solid som rekkesekserne så de stopper nok ved rundt 500 i første omgang. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chn320 Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 (redigert) Ser V8 begynner å etablere seg i markedet. Har barnesykdommene begynt å vise seg nå? Noen som ønsker å dele litt brukererfaring evt synspunkt på disse? (Verado 300 V8) Redigert 11.Mars.2021 av chn320 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 chn320 skrev for 3 timer siden: Ser V8 begynner å etablere seg i markedet. Har barnesykdommene begynt å vise seg nå? Noen som ønsker å dele litt brukererfaring evt synspunkt på disse? (Verado 300 V8) Mercury pleier ikke å ha barnesykdommer på sine motorer Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chn320 Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Teerex skrev 11 minutter siden: Mercury pleier ikke å ha barnesykdommer på sine motorer Tydeligvis Finner bare positive og store taler om denne. Uansett, hadde vært gøy å høre om inntrykk til noen som har fått prøvd motoren litt. Eller kanskje det er litt for tidlig å høste erfaringer herfra. Teerex: Ser du er en tilhenger av mercury. Har du noe tanker om V8 maskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Jeg var innom en Nordkapp-forhandler for noen uker siden. Hadde en hyggelig samtale med selgeren. De har jo vert store forekjempere for Evenrude i en årrekke. Hevdet totakt er det eneste rette på båt for å få godt dreiemoment og effekt. Nå etter en sesong med Mercury på hekken, V8 på de største. Så var han ydmyk og innrømte at Mercury på hekken funka veldig bra. Hadde svelge så mange kameler gjennom fjorårs-sesongen, at han var sår i halsen. 🙂 Meget god gassrespons, dreiemoment, støy og annet. Han hevdet de ikke hadde hatt noen problemer, utfordringer. (Uten at en skal stole på alt en selger sier.. 🤣) En annen fordel med Mercury er at de er designa som utenbordsmotor. Så fine å utføre vedlikehold på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.