Per M. Mathisen Startet 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2018 Det sitter en smal stripe med gamle bunnstoff-rester over vannlinjen på min plastbåt (GP700SE), som jeg ønsker å fjerne. I min lokale båtbutikk selger de 5 liters-spann med bunnstoff-fjerner til i underkant av kr. 500, men jeg trenger bare lite grann og synes det blir i meste laget å betale. Muligens vil den dessuten løse opp primeren som definerer vannlinjen like nedenfor (?), og det ønsker jeg jo ikke. Jeg lurer på om man bare kan bruke en sløv malingskrape, men er redd for at det vil sette merker / skrape opp gelcoaten. Muligens kan vanlig malingfjerner / lakkfjerner brukes, men det vil kanskje kunne skade gelcoaten ? Takknemlig for kommentarer ! Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Aceton kan vel duge. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Hadde samme utfordring på min båt. For høy og ikke særlig pen vannlinje. Kan godt hende det funker med aceton eller bunnstoffjerner. Jeg brukte en liten malingsskrape. Skarpt blad, men avrundet i hjørnene etter tips på forumet her. Skrapte meget forsiktig, og pusset med 400, 800 og 1200 korning. Husker ikke om jeg gikk over med 2000 korning eller rubbing før voksing. Ble bra resultat, men selvsagt fare for å skade gelcoat med skrapen. Ikke vær for hissig med sandpapiret heller, i hvert fall ikke groveste korning. Halvveis Var enda verre på babord side, så endte opp med litt høyere vannlinje til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Per M. Mathisen Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Takk for gode kommentarer. Da har jeg litt å jobbe med. (Skal gi tilbakemelding på hvordan det gikk !) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.