HansT Startet 22.Mai.2018 Del på Facebook Startet 22.Mai.2018 Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med å identifisere motoren min? Jeg tror det er en 2704 motor men er langt fra sikker. Hadde også vært til stor hjelp om noen viste hvilket oljefilter den skal ha,filteret er av typen innsats filter. Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Eller kan det være en 2715e? Blei opplyst om at motoren skulle være på 127hk,men vet jo ikke dette sikkert da jeg ikke finner noen form for motor skilt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 (redigert) Smørolje Filter er sikkert MANN FILTER H1038 x Dieselfilter FRAM C-1191Pl Er Høytrykkspumpe Sims Bytt smørolje på den. Redigert 22.Mai.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
HansT Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hei. Takk for svar. Ja skal bytte olje på den også når jeg bytter på motoren,den driver og jager litt turtallet så trur kanskje det kan være litt lite olje på pumpa.med nå vet jeg iallefall hvilke filter jeg skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 (redigert) Sitat Ja skal bytte olje på den også når jeg bytter på motoren,den driver og jager litt turtallet så trur kanskje det kan være litt lite olje på pumpa.med nå vet jeg iallefall hvilke filter jeg skal ha. https://barringtondieselclub.co.za/ford/ford-2700-engines.html jaging kan være lite olje Redigert 22.Mai.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
HansT Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hei igjen. Takk for bilde,ser veldig ut som det er samme pumpe som min så da får jeg håpe på at det hjelper litt på jaginga på den. Er det noe annet jeg burde være oppmerksom på med disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hei HansT Jaginga er nok lite olje på pumpa ja ? Det er 2 typer oljefilter til disse husker jeg ikke feil. Ser at du holder til i Telemark, så Romnes på Rødmyr har det meste av dette du trenger. (der jeg kjøper mine filter til 2704ET) Utover det, gode motorer som går og går. La den bli god og varm før du øker på turtall.. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 (redigert) Nor Bunkringsanlegg Stoa Langesund er bra på Filter. Starter motoren lett og ryker lite er det bare å kjøre. Ellers er det dysesjekk og justere vippearmene som står for tur. Redigert 22.Mai.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jakob T Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 2725 skal visstnok vere 127 hk. 2715 er 120 hk.2725 er av den nyere utgaven,litt annen topp.Rette tenner på registeret,2715 har skrå tenner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.