Byggeleder Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Hei Har funnet 2 stk lekkasjer på båten 1. Det kommer inn litt saltvann ved gjennomføringen til akslingen, når motoren går. 2. Det er en liten diesel lekkasje fra det midterste røret i underkant av dieseltanken (se bildet). Tror dette er en form for retur slange fra motoren. Jeg er ny i gamet, og lurer på hvordan man enklest fikser dette. Mest usikker på lekkasjen ved akslingen. Har hør snakk om noe man skal stramme etter hvert, for og tette rundt akslingen (talgpakning??), men kan ikke se det her. Hjelp og tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Det ser ut som en pakkboks med simmeringer og den er enten fett eller oljesmurt. Om den lekker må simmeringene byttes. Hva er i andre enden på den svarte slangen som er koblet på pakkboksen? Er det selve dieselslangen som lekker eller lekker det i koblingen på tanken? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Og så har du et jur ved siden av der, det er helt ypperlig for da kan du tappe av et par liter nå og da for å inspisere om du har vann eller mye skit i dieselen. Tettingen rundt akslingen er oljesmurt, det første du må gjøre er å sjekke hvor mye olje det er i beholderen, den finner du i enden av slangen som kommer opp fra tetningen. Hadde tilsvarende på ei snekke og der brukte jeg vanlig motorolje, noe som fungerte uten at jeg skal si at det var riktig type olje. -- Ang lekkasjen av diesel, hvis det er tørt "oppover" så lekker det antagelig i overgang stengekran og slange. Ville stengt krana, åpnet slangeklemmene og inspisert slange osv. Så evt kappet et par cm av slangen og re- montert. Drypper det diesel etter du har tatt av slangen så er problemet lengre opp. Ut fra bildet ser det vått ut på mutteren på stengekrana, dvs over slangen. Hvis så tilfelle, uten at jeg vet hvordan disse kranene er bygd opp, ville jeg løsnet ørlite på mutteren og så strammet opp for å se om det tetter. Ville hatt en plugg eller noe parat i tilfelle det du driver med gjør at krana går ut av funksjon eller noe så du kan plugge for å slippe å fylle kjølen med diesel. Vanskelig å se ut fra bildet men krana i bakgrunnen, den som er koblet på et filter (til dieselvarmer?) ser litt rar ut, og tilsvarende med stoppekrana. Ser ut som den er sauset inn med noe, muligens noe for å få den tett eller noe? Jeg tipper det har vært et tilsvarende problem med lekkasje fra den krana på ett tidspunkt? Syns også drivstoffslangen inn på det filteret i bakgrunnen kanskje burde vært tredd lengre inn og dobble klemmer. Men krana er stengt så den er kanskje ikke i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.