Jump to content

Båt fra glomma til Storsjøen?


ynroenn

Recommended Posts

Dessverre ikke kjent i området, og den eneste båtinteresserte jeg kjenner i nærheten av Storsjø er Rune Midtsund.

Han vet mye om de traktene, bestefaren hans drev båtrute på Storsjø, og jeg mener at den båten gikk helt ned til Skarnes.

Du finner ham hos Akre-Midtsund Musikk på Hamar eller privat et eller annet sted i Odalen.

Link to post
Share on other sites

Hvilke muligheter finnes for å kjøre båt fra skarnes og opp i Storsjøen ? Kan man kjøre via Oppstadåa, og hvor dyp er eventuelt den?

 

Hei du.

Var tidligere i sommer og prøve kjørte en båt i Storsjøen.

Båteieren sa at de pleide å kjøre til Skarnes derifra.

 

Han hadde en 26 for Bayliner, så noe mer enn det vet jeg ikke.

Ha en fortryllende dag på sjøen.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei,kom tilfeldig over dette emnet og svarer selv om det er lenge siden spørsmålet var. Ja,det går fint å gå oppstadåa hvis du har kart over storsjøen.Kart er å få kjøpt på utvalgte steder i Sør og Nord-Odal. Har hatt båt i Storsjøen i alle år og synes det er en nydelig sjø og farte rundt på selv om jeg de siste årene har fått meg båtplass på Hvaler. Er selv leder i Sand båtforening og også medlem av en felles merkekomite som de siste 2 årene har fått lagt ut merker i sjøen,slik at andre som ikke er så kjent også skal få glede av den. Om sommeren er det yrende liv på sjøen og vi har også fått en egen web side som du kan prøve her. Send meg en IM hvis det er mere du lurer på

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Hei,kom tilfeldig over dette emnet og svarer selv om det er lenge siden spørsmålet var. Ja,det går fint å gå oppstadåa hvis du har kart over storsjøen.Kart er å få kjøpt på utvalgte steder i Sør og Nord-Odal. Har hatt båt i Storsjøen i alle år og synes det er en nydelig sjø og farte rundt på selv om jeg de siste årene har fått meg båtplass på Hvaler. Er selv leder i Sand båtforening og også medlem av en felles merkekomite som de siste 2 årene har fått lagt ut merker i sjøen,slik at andre som ikke er så kjent også skal få glede av den. Om sommeren er det yrende liv på sjøen og vi har også fått en egen web side som du kan prøve her. Send meg en IM hvis det er mere du lurer på

Kjempefint! Ikke umulig at vi sees på Storsjøen til sommeren, da jeg jeg nå har kjøpt hus med strandlinje og brygge til Oppstadåa. Skal bruke vinteren på å lese kart!

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Da skal du være vælkømmin te odar`n! Er flotte muligheter i storsjøen. For ikke å snakke om turen opp Oppstadåa. Nesten så man trekker assosiasjoner til Brødrene Dahl, elvegrisen og overfloden! ELler så kan det nok bli noen mjøsturer på oss også. Var oppover både i 2003, 2004 og 2005. Mange flotte områder, spes. i området rundt Tangenodden syntes vi :flag:

Link to post
Share on other sites

Perfekt tiltak dette ja, har lenge hatt lyst til og ta noen turer oppover Oppstadåa til storsjøen, en fin helgetur for oss her på nedsiden av Funnefossen, artig med litt andre turer en de vi har til Mjøsa :flag: Men de må nok belage seg på større båter en de på 20 fot, hvis dette skal bli noen suksess, 20 fot og mindre har som oftes henger selv.

Link to post
Share on other sites

Perfekt tiltak dette ja, har lenge hatt lyst til og ta noen turer oppover Oppstadåa til storsjøen, en fin helgetur for oss her på nedsiden av Funnefossen,

De som bor så langt nede som oss, er fortsatt avhengige av sluser i Sarp, Vamma, Kykkelsrud, og ved Sørum... og alle bruene ovafor Fredrikstadbrua er alt for lave :confused:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...