Jump to content

Hentetråd: 49fot krysser fra Nøtterøy til Knarvik

Sjøholken

Recommended Posts

I morgen 24 mai skal jeg hente Sølvskjær, en 49,1 fots flekkefjordkrysser fra Nøtterøy til Isdalstø, utenfor Knarvik.

Turen begynner i morgen kveld og skal gjennomføres i en etappe, foruten ett eller to stopp for fylling av diesel.

Vi er tre stykker som skal bytte på og gå VAKT, blir vel 3/6 vakter.

Fartøyet vil få installert en AIS i løpet av det første døgnet, så det skal være mulig å følge med på turen for de som ønsker?

Vi forventer å være i område Lyngør på morgenkvisten også blir det blindleia nedover til Kristiansand i løpet av ettermiddag.

Noen som har litt info om dieselprisene på ruten?

Morro med henteturer, og denne blir i litt mer slow motion sammenlignet med andre. Vær raus med bilder beskrivelser så blir vi tilskuere fornøyde. 

Voksent eksosrør på den båten. Hvilken maskin er det som står i?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Gudrun skrev 5 minutter siden:

Ref. forslag om webkamera: Ut ifra eksosrørets dimensjon er jeg redd det blir bare uklare bilder når det livner til i den "kjelleren".. heheheheh :lol:

Med en Detroit Diesel 8v71 i stallen blir der ikke mye vibrasjon men jeg håper der er en solid lydpotte en eller annen plass ellers er øreklokker påkrevd ☺️

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

@LALUNA II det gås runde i maskin hver time, og jevnlige press på fettpressa til hylsa.

@Gudrun

Det Er lite vibrasjoner, men bagasjen var for full til å ta med seg webkamera. Så det ble igjen hjemme!

@Dinamo Det er Knarvik i Nordhordland, eller nærmere bestemt Isdalstø som blir ny hjemmehavn.

Nå er mannskap mønstret på Oslo S, og håper vi rekker toget videre litt tidligere enn planlagt:saint:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...