Sjøholken Startet 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2018 I morgen 24 mai skal jeg hente Sølvskjær, en 49,1 fots flekkefjordkrysser fra Nøtterøy til Isdalstø, utenfor Knarvik. Turen begynner i morgen kveld og skal gjennomføres i en etappe, foruten ett eller to stopp for fylling av diesel. Vi er tre stykker som skal bytte på og gå VAKT, blir vel 3/6 vakter. Fartøyet vil få installert en AIS i løpet av det første døgnet, så det skal være mulig å følge med på turen for de som ønsker? Vi forventer å være i område Lyngør på morgenkvisten også blir det blindleia nedover til Kristiansand i løpet av ettermiddag. Noen som har litt info om dieselprisene på ruten? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Høres spennende ut. Og henteturer er alltid gøy. Pøs på med bilder og rapporter underveis. Hva er marsjfart for en sånn skute? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Planlegger fart mellom 6 og 7,5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Fishermidas Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 10,- i Kopervik Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 God tur. Har jo valgt perfekte værforhold for en slik tur..... sommer og sol Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Hadde vært en koselig tur minner om min tid som skjøyte eier (44 fot risørbygd) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Brigg Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Morro med henteturer, og denne blir i litt mer slow motion sammenlignet med andre. Vær raus med bilder beskrivelser så blir vi tilskuere fornøyde. Voksent eksosrør på den båten. Hvilken maskin er det som står i? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 @Brigg det står en Detroit 8V71 I kjelleren. Ja, skal hive ut bilder og link til AIS når vi kommer så langt? Mulig jeg hiver opp ett webkamera også, så blir det skøyte minutt for minutt?? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Eg vil ønska deg ein rettelig god tur ? Men ogso - Der er vel mange stader som heiter Knarvik, dei næraste frå min ståstad er vel Knarrevik i Fjell og Knarvik, Blomvåg i Øygarden Eg vil tru at den du refererer til er kalla Knarvik i Nordhordland. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Husk å sjekke pakkboks /aksel jevlig under såpass lang tur trenger nok litt påfyll av fett underveis En titt i kjelleren/maskinrommet hver time er en grei rutine for å sjekke for lekkasjer ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gudrun Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 (redigert) Artig å se en slik fortsatt i drift! Passerer noen få hver sommer her jeg bor. Tidligere var det plenty av de på fjorden. Ref. forslag om webkamera: Ut ifra eksosrørets dimensjon er jeg redd det blir bare uklare bilder når det livner til i den "kjelleren".. heheheheh Redigert 24.Mai.2018 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Gudrun skrev 5 minutter siden: Ref. forslag om webkamera: Ut ifra eksosrørets dimensjon er jeg redd det blir bare uklare bilder når det livner til i den "kjelleren".. heheheheh Med en Detroit Diesel 8v71 i stallen blir der ikke mye vibrasjon men jeg håper der er en solid lydpotte en eller annen plass ellers er øreklokker påkrevd ☺️ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 @LALUNA II det gås runde i maskin hver time, og jevnlige press på fettpressa til hylsa. @Gudrun Det Er lite vibrasjoner, men bagasjen var for full til å ta med seg webkamera. Så det ble igjen hjemme! @Dinamo Det er Knarvik i Nordhordland, eller nærmere bestemt Isdalstø som blir ny hjemmehavn. Nå er mannskap mønstret på Oslo S, og håper vi rekker toget videre litt tidligere enn planlagt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Da er vi på vei! Følg oss på marine traffic, navnet er Sølvskjær, Vi er nå rett ved ferder fyr. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Kan hende navnet er Wedøy eller Wedy på marine traffic da det ikke ser ut til at vi får endret navnet på AIS Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Dere?? Fine bilder!! God tur! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøholken Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 @Sjøbliss stemmer nok det. Ser nå at Sølvskjær har kommet opp på AIS med riktig navn. Seiler etter månen! Knall vær for nattseilas! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Da er vi rett utenfor Lillesand, etter en flott transitt gjennom natten! Nå blir det straks egg og bacon! God stemning for litt soling på dekk! God stemning i Sailoren, godt det fortsatt er noen som sender på FM Noen som veit Dieselprisene i Farsund eller Egersund? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Se her ja!!! På en hentetur med en slik skute kan det serveres egg og bacon uten problemer til frokost.. I motsetning til der nyrebelte savnes og det gjerne ender opp som eggedosis utover dørken med (skam)banket røykt saltkjøtt... Nydelig vær dere både har og får de nærmeste dagene... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Frokost servert og spist! Frokost ble servert utenfor Kristiansand! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 (redigert) Ser dere er kommet i godt driv nedover kysten i smeigeværet ...dere får kose dere får desverre ikke så mye mulighet til å følge med på dere men pøs på med bilder etc.. flott skøyte Redigert 25.Mai.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Dieselen er nok rimligere i Egersund end Farsund prisen er 11.89 på yx Egersund venstre side når du kommer inn i havna lett å finne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gudrun Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Den der kunne jeg mønstret på!!! Skikkelig kosetur langs kysten i finværet. Er nesten tilbake til da vi slepte på alt mulig langs kysten... Misunner dere!!!! Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 LALUNA II skrev 11 minutter siden: Dieselen er nok rimligere i Egersund end Farsund prisen er 11.89 på yx Egersund venstre side når du kommer inn i havna lett å finne Og det er vel normalt billigere på landsiden rett før gjestehavna. Var i det minste slik i fjor og året før da jeg var innom. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Og så forkastelig å gå utaskjærs med denne båten. Kom dere inn blandt øyene. Det gir en helt annen opplevelse. Nettene er enklest på havet. Men dagene bør nytes inne i skjærgården. Bør ikke ta mye mer tid. Herlige bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.