Jump to content

Hentetråd: 49fot krysser fra Nøtterøy til Knarvik

Sjøholken

Recommended Posts

Gudrun skrev 22 minutter siden:

Du vet noen båter er bygget for å seile utaskjærs og sågar gå vestover med...

I motsetning til mye av disse youghurtbegerne som helst ligger i en havn størsteparten av tiden..:lol:..

Youghurtbegerne vil jeg gjerne ha så langt til havs som mulig (alternativ 2, i havn, er også ok). Mens en nydelig skøyte som tøffer i skrogfart vil jeg gjerne møte innaskjærs.

Fra Lindesnes er der lite skjærgård før etter Boknafjorden.

Shell like nord for Kopervik har alltid rimelig båtdiesel. Offisiell politikk da båtfolket legger igjen masse penger i kiosken. 

En beskjeden omvei er å gå mellom Austre og Vestre Bokn nord Førdesfjorden til Lindøytånå og ta vestover gjennom Røyksund. Mener å huske fri høyde er 13.5m under broen i Røyksund. 

Videre nordover tillater dette været å gå vest av Bømlo, forbi (eller aller helst innom) Espevær og inn på sørsiden av Goddo. Ser litt komplisert ut i kartet men er ganske greit i praksis. Da kommer du etterhvert til Brandasund. Rimelig diesel både hos Nillo (på østsiden) og Johnsen (på vestsiden) . Begge pleier å ha nystekte skillingsboller. Videre nordover er ikke en middag på gjestgiveriet i Bekkjarvik å forakte. 

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

20180526_142449.jpg.9955a89bffb4bd4d7f230a5848b08e91.jpg

Bildet av Detroit 8V71 motoren som har fungert helt perfekt! Røykfri eksos, ikke en antydning en gang!

20180526_144816.jpg.48c6d9acdec51e6928aa5516c27f3ab8.jpg

Sotrabrua i bakgrunn

20180526_170047.jpg.ac54c3e641cea3e0beeafbeec04680a7.jpg

Vel fremme i Isdalstø ved firetiden.

Satte i land to for å klargjøre bålplassen. Da min andre skøyte, Wedøy, lå der. Wedøy ble forhalt til en flytebrygge og Sølvskjær lagt innerst før Wedøy ble forhalt tilbake utenpå Sølvskjær.

20180526_155905.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...