Sequoia Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Skulle gi et lite skyv med baugpropellen i ettermiddag. Den ga bare fra seg et par små ynk, og lysdioden ved joysticken ble mørk. Har vært vann i "electronic interface" tidligere (lang historie...), men nå tre år og 400 motortimer senere har det irret kraftig. Er det noen som vet pris og tilgjengelighet på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Er det verdt et forsøk på å rengjøre kretskortet? F.eks med VD40 og tørke forsiktig med tørkepapir? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Princess V48 Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Søkte kjapt på dele nr og det ser ut som der er erstattet ned dette. https://seatronic.no/forsinkelsesrele Sitér dette innlegget Link to post
olla Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Ligger til GBP140 her etter litt googling: https://www.kuranda.co.uk/side-power-thruster/sleipner-spares/electronic-control-box-interface-kmsp61232i-sleipner Tipper det er enklere og billigere å ringe sleipner ? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Brigg skrev 20 minutter siden: Er det verdt et forsøk på å rengjøre kretskortet? F.eks med VD40 og tørke forsiktig med tørkepapir? Ja jeg rengjorde det med WD40 nå, og en tannbørste og litt tørkepapir. Koblet sammen igjen men virket ikke. Tenker det fort kan ha blitt en kortslutning og at en komponent har fått brudd. Ringer Seatronic i morgen tidlig og prøver med et nytt, og satser på at det gjør susen. Håper ikke det er noe mer alvorlig. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Takk folkens. Blir en telefon til Seatronic og eventuelt Sleipner i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Det var tydeligvis ikke bare interface-boksen. Sikringen på 250A hadde også gått. Har byttet den nå og får lys i lysdioden til joysticken, men når jeg tar den til høyre eller venstre skjer det ingenting og lyset slukner. Når joysticken ikke betjenes kommer lyset tilbake. Noen tips? Jeg googler etter koblingsskjema nå. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Har gjort det som står nedenfor uten å få kontaktoren til å legge inn. Sitér dette innlegget Link to post
fjordgorilla Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Bare ad notam: for å løse opp og fjerne irring på elektronikk er nok isopropanol å foretrekke fremfor wd40 e.l. Fås kjøpt f.eks her: https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-kontor-fritid/kontorstilbehor/kjemi-spray-lim/spray-olje-isopropanol/luxorparts-ipaclean-isopropanol-250-ml-p18358 Sitér dette innlegget Link to post
tami Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Her er bra feilsøkingsguide http://www.imtra.com/Collateral/Documents/English-US/Products/SP_Troubleshooting_Guide_with_IPC.pdf Jeg har byttet hele relé i dag og der fulgte det med kretskort. Kan få kjøpe mitt gamle rimelig. Se helt ok ut. Send pm. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Den guiden var kjempeflott. Skal ta en titt på det i morgen. Jeg byttet kretskort/interface i dag uten at det hjalp. Har prøvd å laske på kontaktoren uten at den la inn så regner med den er defekt. Skal dobbeltsjekke mot denne guiden først. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Da løste det seg til slutt. Siden jeg har en SP55S thruster har ikke den ledningssett for interface-bokser med IPC. IPC er en beskyttelsekrets/-funksjon som skal beskytte kontaktoren og sørge for at den legger seg til en av sidene ved feil. Så nå med oppgradert ledningssett og den nye interface-boksen jeg kjøpte i går fungerer det. Fulgte forøvrig feilsøkingsguiden @tami linket til, så fikk konstatert at motor og kontaktor/solenoider fungerte. For å finne ut at jeg måtte ha nytt ledningssett var jeg nødt til å snakke med Sleipner direkte. Fikk strålende hjelp derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.