Jump to content

Plassering av gass flaske


teris

Recommended Posts

Skal montere ett dobbelt gasskokeapperat, har litt problem (plassmangel) til gassflasken. Har lest litt i regelverket om plassering av gass flaske som sier vel at flasken bør stå ute eller i ett ventilert skap. Virker noe uklart for meg siden jeg ikke har noen erfaring på dette området.

Det som jeg lurer på om det lar seg gjøre og hva som må til for at jeg kan ha flasken i ett pantryskap under kokeapperatet eller i eventuelt i motorrommet. Har tenkt å bruke en liten flaske på 3-4 kg.

 

Håper på sikre svar !

 

mvh teris :smash:

Link to post
Share on other sites

Uansett hva du gjør; finn ihvetfall ikke på å sette gassflasken

under kjøkkenbenk e.l. Flasken SKAL stå i friluft, eller rom med fri

venltilering. Gas er tyngre enn luft; sørg for at, ved eventuel

lekkasje, gassen forsvinner ut.

Ellers lovpriser jeg gass nå, etter mange, mange år med optimus parafin.....

Link to post
Share on other sites

I praksis betyr det at flaska må stå over vannlinja, og at du må lage/kjøpe en gasskasse med tett lokk å sette den i.  Jeg har "tilfeldigvis" en ny slik til salgs :smash:, men den er beregna på 5/6 kg flasker, og det er kanhende litt stort siden du ønsker 3/4 kg (2 kg er vel den nermeste standard-størrelsen)  Uansett, trenger du kasse kan jeg hjelpe deg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...