Marius.S Startet 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2018 Etter skraping av bunnstoff så så jeg at det har begynt å dryppe vann ut av kjølen og etter litt mer skraping så har jeg sett at det er så vått at jeg har skrapet hull helt inn til til kjølbjelken. Har latt det dryppe og hatt en varmevifte nå i flere dager og enda ikke stoppet. Noen som kan forklare på hva jeg kan gjøre for å få tettet dette nå,vi gjerne bruke båten nå fortest mulig. Tenkte jeg skulle prime og bruke epoxy men da må det vel være helt tørt ? Bildene klarer jeg ikke å få bedre :( Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Du må slipe rent på innside og utsiden. Og fase ut fra skade og ut i null. Utover minimum 10/15 cm i omkrets av skade . Dårlig glassfiber må bort. Bruke stålrasp på vinkelkutter eller flapdisk med 40korning. Husk gassmaske og briller. Glassfiber må være tørt ved støping. Støvsuge. Tørke lett over med fille fuktet med aceton. Gjerne rubbe opp på kryss og tvers med enden på en skrape så støvsuge. Så begynner du med en liten glassfiber bit og bygger deg utover med glassfiber og polyester på inn og utside. Når du er ferdig sliper du jevnt og maler noen strøk topcoat inn og utvendig. Rubbe ned litt og grunning og bunnstoff. Om du vil bruke epoxy gjør du som du vil. Har gjort det samme på min båt. Er ikke noe kvikkfiks skal du ha det bra. Og du vil gjerne stole på kjølen på båten? så gjør det orntlig? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Skarpnes 28? Ser mer ut som en Nidelv 24? Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 boble65 skrev for 5 timer siden: Skarpnes 28? Ser mer ut som en Nidelv 24? Det er vel nabobåten Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Haha det tenkte jeg ikke på ser det når jeg ser nøyere på bildene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.