Boatamator Startet 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2018 Har spørsmål om herdetiden Biltema oppgir på sin epoxy primer. Her oppgir dei, slik eg forstår det, at den må herde i 7 døgn ved 20 grader før du kan bunnmale den og så sjøsette den...men, dette passar dårleg i forhold til det fine vêret i helgen;) Mitt spørsmål er om det er råd på andre måtar å sjekke at herdinga er «OK» i forhold til at eg la på først strøket for 8 døgn sidan idag, og det siste strøket med primer (brukt 3 strøk) la eg på for 4 døgn sidan. Er eg dom om eg no bunnmaler den i kveld/morgen og sjøsetter den på laurdag/søndag? Er ein båt til 10k eg har planer om å holde 2-3 år. mvh Håpefull amatør! Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 (redigert) Sånn går det når du leser bruksanvisninger :) Jeg har brukt den mange ganger uten å vente i 7 dager uten problemer, men det var på sandblåst stålbåt. Mulig det stiller seg annerledes på plastbåt. Jeg ventet max to dager. Redigert 24.Mai.2018 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Jeg har tidligere stoffet over dene primeren etter 48 timer på glassfiberbåt uten noe problem i ettertid! Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Hmm. det er vanligvis anbefalt å male over epoxygrunning før den er helt herdet. Dette for at den ikke skal bli så hard at neste strøk ikke biter seg fast. Sitér dette innlegget Link to post
Boatamator Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Takk for svar :D Det vart sjøsetting uten dårleg samvit og veldig fornøgd med det! Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Den er overmalbar etter 16 timer, så da er det bare å kjøre på. Epoxymaling blir så hard etter den er ferdig utherdet at man kan få dårlig feste mot bunnstoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.