jokern Startet 24.Mai.2018 Del på Facebook Startet 24.Mai.2018 (redigert) hei. Er usikker på hvor jeg skal plassere 2 stk 12v båtbatterier, hver 25kg. Prammen er ca 4.45m lang og ca 1.31m bred. (2/3 av lengden er 1.31m deretter smaler inn til 0.81m. Casting dekk m/luker/bokser/fundament/dekkplate forut, veier ca 25kg. Skålanker ca 12kg. Akter, en 6hk påhengsmotor vekt ca 25kg + drivstofftank ca 12kg (full)+ 2 stk båtstoler. Bør jeg plassere batteriene på hver side av kjølen mellom 1.(lengst forut) eller mellom 2. spantepar? For best stabillitet plasseres nærmest kjøl eller lengst tilside for kjøl?. mvh Redigert 24.Mai.2018 av jokern (see edit history) Sitér dette innlegget 14ft Jon boat bygget. Link to post
Linea Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 For best stabilitet i senter av båt men da blir den rank. Jeg ville satt de midt mellom senter og relling, ett på hver side av midten. Da har du bra stabilitet og den blir mindre rank. Sitér dette innlegget Link to post
jokern Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 6 hours ago, Linea said: For best stabilitet i senter av båt men da blir den rank. Jeg ville satt de midt mellom senter og relling, ett på hver side av midten. Da har du bra stabilitet og den blir mindre rank. Takk for respons :) Sitér dette innlegget 14ft Jon boat bygget. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.