Jump to content

SABB 10 hk ruser på full gass


Arctic

Recommended Posts

Jeg plages med en SABB 10 hk.

 

Holder på å hjelpe en kompis siden jeg er litt mer mekaniker enn han :) .

 

Den starter ,men ruser bare på full gass. Den reagerer altså ikke på hendelen. Det viser seg at han som eier den i sin frustrasjon har hatt dieselpumpen oppe. Og nå lurer jeg på om han har satt delene riktig på plass.

 

Inne i pumpen er det et stempel og en fjær. inne i stemplet er det en liten ventil som er konisk i ene enden. lurer på om han har snudd dette stemplet, ev satt inn ventilen på gal side av stemplet.. Vet du om det finnes beskrivelse (skisse) på nettet over denne enkle pumpen. (Bosch). Ev. om det er en brukt å få tak i?

Link to post
Share on other sites

Jeg plages med en SABB 10 hk.

Det viser seg at han som eier den i sin frustrasjon har hatt dieselpumpen oppe. Og nå lurer jeg på om han har satt delene riktig på plass.

.. Vet du om det finnes beskrivelse (skisse) på nettet over denne enkle pumpen. (Bosch). Ev. om det er en brukt å få tak i?

Mulig at han ved montering av dieselpumpa ikke har koblet regulatoren riktig på plass? Detaljer kan du lese i brukermanualen som du kan laste ned her: Sabb G-modell fra Medlemssider / Dokumentoversikt.

 

 

Når det gjelder selve dieselpumpa, så anbefales det å IKKE klusse med den!! :eek: Dette er ikke noe for en amatør. Det du kan vurdere, er å ta ut pumpa og levere den hos et Bosch-verksted / Sabb-verksted eller (billigst) til et verksted som driver med service til landbruksmaskiner / traktorer, for å teste pumpa.

 

Jeg plages med en SABB 10 hk.

En Sabb er ikke en plage - det er en NYTELSE! :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites