KIJ Startet 25.Mai.2018 Del på Facebook Startet 25.Mai.2018 Jeg arbeider med ny dynamo. Har koblet fra alle tre batteriene. Ingenting er koblet på. Har ransaket båten fra topp til tå, kun tre batterier om bord. HVOR kan strømmen komme fra? Landstrøm er frakoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Solcellepanel ? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Ekstra batteri til baugpropell? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Captain Chaos Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Ett eller annet produkt som ligger etter batterier med kondensator kan det være. Når du måler så forbruker ikke måleren strøm av betydning, men jeg tror også på et batteri langt fremme i båten for baugpropell som du ikke har funnet. Det kan hende du til og med må demontere ting / skru vekk skrudde plater som for eksempel under senga for å finne dette. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Kjellg Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Litt på siden og egentlig ikke det du spør om. Mange som ikke vet det men de batteriene du har, skal etterfylles vann selv om de heter vedlikeholdsfri. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Er ikke 13,7 litt mye for hvilespenning på et batteri? Var derfor jeg tenkte solceller.. Sitér dette innlegget Link to post
KIJ Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Det var et orginalt kamuflert solcellepanel? Panelet er koblet via en box som det står Solar på og derfra direkte til batterikabler. Panelet gir 16,6 På multimeteret. Er det egentlig lurt å ha slikt stående rett på batteriene? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Nei, men det er kanskje en regulator et sted siden du får 13,7V på kablene. Det er korrekt at selve panelet skal gi 16,6 eller mer med direkte sol., Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
KIJ Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Der er en regulator som er koblet bort. Tenker jeg kobler den inn igjen? Sitér dette innlegget Link to post
KIJ Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Dette er dynamoen jeg skal koble opp. Takker for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
KIJ Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 (redigert) Solcellepanel som ikke er tilkoplet et batteri er ikke bra etter min manual. Solcelle koples til slutt og først ifra batterier via en regulator.. Redigert 25.Mai.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.