Trophy Startet 1.August.2005 Del på Facebook Startet 1.August.2005 Motoren er fabrikkoverhalt. Jeg lurer på om den skal innkjøres som en ny motor og skifte olje etter 20 timer eller Den har ikke turbo. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fjordutsikt Svart 1.August.2005 Del på Facebook Svart 1.August.2005 Det ville jeg definitivt ha gjort, kjørt variert turtall, men ikke full gass og etter 20 timer ville jeg ha byttet olje og oljefilter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.August.2005 Del på Facebook Svart 2.August.2005 Sarpsborg Motorverksted anbefaler å kjøre motoren på lett tomgang 1/2 time før den tas i bruk. For denne motoren skulle det være 1000- til 1200 rpm. Deretter anbefaler samme å skifte filter og olje. Så kan motoren tas i bruk og kjøres med varierende turtall etc. Sarpsborg anbefaler å ikke benytte syntetisk olje på motoren. Beste oljen er 15W 40 eller ren 30-olje. Hulda har etter 100 timer skiftet over til helsyntetisk olje. Det var blant annet for at jeg trodde at oljen gikk veldig varm. Nå har jeg satt inn oljetempføler i bunnplugghullet. Temperaturen hos meg kommer opp i ca. 85 grader på vanlig bruksturtall som er 1800 rpm. Det er altså langt igjen til at det er noen fare. Temperaturføler og instrument ble kjøpt hos Torshov Bilrekvisita. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2005 (redigert) Takk for bekreftelse på mine antagelser. Motoren er kjørt en halvtime i benk etter overhaling og jeg fyllte på ny 15-40 olje når jeg tok den i bruk. Jeg skrider til verket Redigert 2.August.2005 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.