Jump to content

Hva menes med utveksling?


Jon-Kåre

Recommended Posts

Menes det med dette at propellen går rundt 1.89 ganger mens motoren går 1 eller er det omvendt 1,89:1 :blush::blush:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det er gjerne for å redusere turtallet på propellen at denne utvekslingen kommer inn i bilde. En vanlig propell trives ikke med noe særlig høyt turtall. (maks 1500)

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis vi snur dette vil da propelen gå med over 2500 omdreininger da maks turtall er 5100 på den motoren dette drevet var montert på regnestykket blir etterdet du mener da 5100:1,89=2698 er det det slik du mener regnestykekt blir

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ja det blir på den måten. Er dette et hakkagregat? Det var i allefall et høyt propellturtall. Når jeg nevnte 1500 o/min i tidligere innlegg var det rett aksel som jeg tenkte på.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er et hekk agregatt ja

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...