Jump to content

Billig inverter med ren sinus fra Kina, noen som har testet? Anbefalinger?

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei ?

Ser behovet for en inverter med ren sinus i båten, for å kunne drive støvsuger 800W, drive pc, samt lade div duppeditter...

Det selges invertere i norske nettbutikker som hevdes å ha ren sinus, og det ser for meg ut som kinavarer...

Disse kan nok kjøpes betraktelig mye rimeligere direkte fra Kina via Banggood eller lignende.

For eksempel denne:

https://m.banggood.com/2000W-Pure-Sine-Wave-Inverter-LED-Power-Invert-12V-DC-To-220V-AC-Power-bank-p-1222462.html?rmmds=search

Noen som har erfaring, og testet disse med oscilloskop?

Jeg har en 2000 watt ren sinus inverter kjøpt på eBay. Montert i fjor høst. Ligner veldig på den du linker til. Koker vann, støvsuger osv med den. Ingen av apparatene jeg har er på mer enn 1400 watt. Kjøpte allikevel en på 2000 fordi jo nærmere max du kommer jo lavere blir virkningsgraden.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Den som TS (Larshans1) viser til er ikke 2000w, men 1000w og 2000W peak. Det står i dokumentasjonen. Den har også betydelig mindre dimmensjoner enn en vanlig 2000W utgave.

Personlig så er jeg skeptisk til å kjøpe slike saker fra Kina. Den er vel heller ikke CE godkjent selv om det i seg selv ikke garanterer kvalitet. 220v kan være skumle saker. 

Enkelte ting gambler jeg ikke med.

Jeg kjøpte meg en ren sinus omformer fordi jeg skulle ha en induskjonstopp på hytten, og alt er solcelle der. Kjøpte en kraftig sak på 6000w med peak på 12000w. Funker veldig bra, og klarer uten problemer å drive alt av elverktøy. Kjempefornøyd, betalte vel cirka 4000 kr for den. 

Kalle Well skrev 15 minutter siden:

Jeg kjøpte meg en ren sinus omformer fordi jeg skulle ha en induskjonstopp på hytten, og alt er solcelle der. Kjøpte en kraftig sak på 6000w med peak på 12000w. Funker veldig bra, og klarer uten problemer å drive alt av elverktøy. Kjempefornøyd, betalte vel cirka 4000 kr for den. 

Det var vel ikke i Norge du kjøpte til den prisen...?

larshans1 skrev for 14 timer siden:

Jeg har den på linken din. Hatt den i fire år og bruker den kun til å drive varmtvannsberederen fra forbruksbanken i uthavn. Siden varmeelementet er en ren resistiv last har jeg ikke brydd meg om å sjekke kurvefasongen. 

diaX skrev for 6 timer siden:

Jeg har den på linken din. Hatt den i fire år og bruker den kun til å drive varmtvannsberederen fra forbruksbanken i uthavn. Siden varmeelementet er en ren resistiv last har jeg ikke brydd meg om å sjekke kurvefasongen. 

Ok, men du har vel ikke tilfeldigvis mulighet til å få testet det? Sto i en kommentar et sted at det var en som tvilte på at denne har ren sinus.

Veldig god pris på den da...

Eg kjøpte ein slik larshans1. Var jallfall veldig lik. men på 2500 watt, og kostet noe mer. 

Den varte i ca 6 mnd. Den var heilt topp sålenge den varte. Men ein dag eg skrudde den på, uten belastning, luktet den svidd og svart display.

Åpnet den opp, og såg fleire ting som var svidd på kretskortet.

Etter dette, blei det ein Victron multipluss på meg..... 

Allan E skrev for 2 timer siden:

Ja, sikkert kjekt det...

Må velge mellom 220, 230 eller 240V, du kjøpte 230V?

Ble du krevd for moms?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...