hentor Startet 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2018 (redigert) Hei, har en eldre Fjord 24 Weekender med VP290DP. Hadde av festet for den hydrauliske styringen før årets sjøsetting ifm å sette smørenippel og smøre opp svinghjulskåpe (VP41A motor). Når jeg monterte tilbake, det var et helvete å få løsnet, satte jeg inn de 2st 10mm boltene med kobberpasta. Var dette veldig dumt, ift at transom er aluminium? På bildet ser dere svingmekanisme med to hull som skal festes i transom. Og hullet der jeg monterte smørenippel i svinghjulskåpe. Redigert 28.Mai.2018 av hentor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Veldig dumt. Bruk aluminiumspasta. Utmerket produkt hos Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Litt på siden, men er det kobber i dagens kobberpasta? Jeg prøvde å megge en klatt med kobberpasta for noen måneder siden, og den ga ikke utslag på 1000v, så den leder hvertfall ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Vask vekk fettet så får du kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
hentor Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Okay, får demontere og rense etter beste evne, litt jobb dette. Rødsprit er det egnet, eller hva foreslår dere å rense med? En spisepinne med fille? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.