Jump to content

Rense dieseltank i Scand Atlantic 1999 modell -tips ønskes

finnmarken

Recommended Posts

Hei,

Jeg trenger tips for rens av dieseltank. Jeg har åpnet mannhullet og renset i den midterste delen av tanken, men det er jo ikke mulig å se hvordan det står til i de to andre delene. Tanken er delt av med to "vegger" inn. Nede i hver ende av disse veggene renner dieselen i mellom delene.

I bunnen av tanken var det en god del svart graps som løsnet lett. Det jeg tenker nå er at dette svarte grapset må ha spredt seg til de to andre delene av tanken. Men hvordan få dette ut? 

Alle tips mottas med takk.

Takk for tips. Det er veldig kjærkomment.

Ja, jeg har tenkt på dette med å skjære hull i skvalpeskottene, og må vel innrømme at jeg hadde håpet å slippe dette. Dette kan muligens være den eneste løsningen? 

Dette med å flushe med slange inn i de to andre delene kan kanskje gå?

Jeg lå å tenkte på dette i går da jeg hadde langt meg, og kom på en annen mulig løsning. Hva med å putte inn et par tabletter med vaskemiddel for oppvaskmaskin, fylle på med vann, og la dette ligge over natta. Pumpe ut og skylle og så pumpe ut igjen til det ser rent ut og ikke kommer mer "graps"??? 

Kan det funke? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...