Mouche Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Grunnen til at Agder kom så høyt på listen og Oslo/Akershus såpass lavt er nok at alle idiotene i Oslo, Asker og Blærum oppholder seg i Agder og der bedriver sin idioti. Litt vanskeligere å forklare Telemark siden det finnes også der en masse idioter fra Oslo, Asker og Blæurum rundt Kragerø. La dette få bli en ordentlig landsdelskamp med stigmatisering og forenklinger! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bigmac Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 There are lies, damn lies, then there are statistics - Mark Twain. Men kan jo bli interessant å se statistikken etter det er kommet fartsgrenser i "Oslo bukta". Synes forøvrig jeg aldri treffer idioter på sjøen, men så er jeg for det meste i mitt eget selskap - så er vel inhabil. Jeg får jeg alltid hjelp når jeg trenger det, og jeg hjelper alle som ønsker hjelp. Så i det store og hele er det vel greit på sørsiden av Østlandet Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 1 hour ago, VannTro said: Dette var ingen overraskelse og dreier seg om miljø og oppvekst. Jeg skal ikke påstå at jeg er født med "svømmehud mellom tærna", men jeg kom i hvert fall ikke ut med "ski på beina". I tillegg omgås vi folk med yrket sitt om ikke på sjøen, så i hvert fall under overflaten. Dette fører til at en av kvelds-aktivitetene blir knyting av knuter og slikt hjelper ikke bare på knutene, men litt generelt hva gjelder ferdsel på sjøen. Diskusjonene går gjerne på fyr-sektorer, lantærneføring etc. Det finnes alle typer over alt, men det er ingen tvil om at uforstanden er størst på Østlandet. For ordens skyld viser statistikken at uforstanden IKKE er størst på Østlandet. Dvs pga størst båttetthet er også størst sannsynlighet å møte på uforstand størst. Men andelen uforstandelige båtførere er vesentlig høyere andre steder. Hvis man stoler på denne statistikken Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Mix skrev 1 time siden: Østfoldinger går oftest på grunn: https://www.redningsselskapet.no/nyheter/ostfoldinger-gar-oftest-pa-grunn/ Nær hele Østfold har grumsevann fra elva med nær null sikt, og så lurer man på hvorfor en går på grunn der. :-) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 25 knop grense, når eneste gyldig måling er fra fast land... goodluck chuck, de som tenkte det ut, er neppe de smarteste. then again, kan jo hende de setter lasern og en dude på fyrlykt, blir ett syn :p Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 (redigert) Sahara skrev for 2 timer siden: For ordens skyld viser statistikken at uforstanden IKKE er størst på Østlandet. Dvs pga størst båttetthet er også størst sannsynlighet å møte på uforstand størst. Men andelen uforstandelige båtførere er vesentlig høyere andre steder. Hvis man stoler på denne statistikken Helt riktig :-) Men det er en tung pedagogisk oppgave å forklare hvordan det egentlig er. -- Her hjelper faktisk statistikken oss til å forstå hvorfor det vi opplever, og langt på vei forklarer det hvorfor det er sånn også. En konklusjon om at Østlendinger og Rogalendinger er elendige på sjøen er helt feil selv om det ser sånn ut. -- Ordtaket om statistikk og forbannet løgn osv blir i dette tilfellet skivebom. Redigert 1.Juni.2018 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 23 hours ago, Mouche said: Grunnen til at Agder kom så høyt på listen og Oslo/Akershus såpass lavt er nok at alle idiotene i Oslo, Asker og Blærum oppholder seg i Agder og der bedriver sin idioti. Litt vanskeligere å forklare Telemark siden det finnes også der en masse idioter fra Oslo, Asker og Blæurum rundt Kragerø. La dette få bli en ordentlig landsdelskamp med stigmatisering og forenklinger! Jeg skifter helt personlighet straks jeg ferdes utenfor Oslo/Akershus. For ikke å snakke om når jeg navigerer over til Sverige og kanskje ennå lengre, om sommeren. Jeg stemmer for obligatorisk sertifisering for ferdsel i fremmede farvann (utenfor hjem-fylket) for fritidsbåtflåten! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.