OAF Startet 31.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2018 Hei båtfolk. Har nettopp kjøpt meg ny påhengs. Yamaha 40 hk(autolube) totakt fra 1997. Den har hatt en eier siden ny, er kun kjørt i ferskvann og ser ut som ny. Forrige eier opplyser at motor er kjørt Max 60 timer hele sitt liv. Det er to ting jeg reagere på og som jeg lurer på om dere kan hjelpe med: 1. Syns motor går litt for urolig på tomgang/ujevn gange 2. Hver gang motor startes ruser den litt som kaldstart (høyere tomgang) i 10-15 sekunder før turtall roer seg til normal tomgangsturtall. Dette gjør den både når motor er varm og kald ved oppstart. Forrige eier sier han har hatt oppe forgassere og blåst dem rene for en tid tilbake da den også gikk ujevnt på høyere turtall. Den går nå som en klokke på høyere turtall. Kun fra tomgang og litt opp at den har noe ujevn gange. Har nettopp tatt ut alle plugger som er litt fuktige og kanskje litt mørke/svarte. Ellers syns jeg vannstråle er litt svak på tomgang men spyler ganske "sterkt" på høyere turtall. Impeller ble byttet i fjor. Håper noen har bry til å svare og at jeg har gitt info som kan sette noen på tråden av hva som evt er galt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.