Bersaas Startet 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2018 Har problemer med giren på min volvo penta Md11C. Styrespaken låser seg og er treg og nesten ikke til å rikke. Sliter med å få den i gir. Håper noen som har litt mer erfaring på disse motorene/girkassen kan hjelpe fortløpende med hva evt problemet kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Bersaas Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Noen som har noen idé på hva det kan være? ? Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Hei Har du løsnet kabelen fra gearet? Det er et godt sted å begynne. Da finner du om tregheten sitter i manøverhendel/kontrollkabel eller eventuelt i gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Bersaas Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Hei. Har byttet ut gir wire'en. Den forrige røk da gasspaken hang seg opp og brukte da en del makt for å få den i gir før jeg traff ei flytebrygge. Tregheten sitter i den så går rundt når du giren/drar i gasshendelen. Nede i girkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Bersaas Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Denne som er treg! Går nesten ikke rundt når jeg drag frem å tilbake i styrespaken. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Du bør løsne den platen, med fire bolter, under gear velgeren. Se i dokumentarkivet her på BP for detaljer. Men det er en låsesplint du må slå ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bersaas Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Takker! Skal prøve på det ?? Var god beskrivelse der :) Håper å få den ut på sjøen igjen snart, kjøpte båten forrige søndag og på tirsdag når jeg skulle ut for å kose meg i finværet å fiske så kom problemet :/ Utrolig surt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.