Guzzi Startet 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2018 Jeg har en KAD 43 hvor kompressoren ikke slår inn, og jeg prøver å feilsøke. Det blir litt i dyreste lage å kjøpe deler på måfå. Jeg har tatt av kontakten som sitter på ledningen inn til kompressoren. Der er det en rød og en hvit ledning. Den røde gir 12 volt målt til gods i motoren når motoren går, men ikke når jeg kobler manometeret over til det andre punktet i kontakten. Heller ikke når jeg øker turtallet til et område hvor kompressoren burde vært inne. Er det slik at turtallsreleet skal gi jording/gods når turtallet er 1500 til 2600, slik at jeg på det turtallet burde kunne måle spenning mellom kontaktpunktene? I så fall er det vel det releet som er feil. Hvis teorien stemmer, så kan jeg vel også koble den hvite siden fra kompressoren til gods på et hvilket som helst turtall for å få kompressoren til å slå inn? På den måten kan jeg da sjekke at innslaget på kompressoren er i orden. Stemmer dette, eller brenner jeg opp noe om jeg prøver? Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Jeg testet en slik ved bare å sette strøm på el cluch. Da gikk den med en gang. På den båten ble automatikk fjernet og erstattet med bryter på hendel. Vil du beholde automatikk må du nok feilsøke denne. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Takk, egentlig det jeg regnet med. Vurderer uansett en bryter for å slippe kompressorhyling om jeg vil gå i mellomfart, men jeg satser nok på å ha alt i orden uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Her er litt å "gnaga" på: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.