Jump to content

Lettere motor?


Guest Lynet

Recommended Posts

Hei allesammen  :smash:

 

Er første dagen eg er på båtforumet i dag.. Kansje fordi eg ikkje har hatt båt før nå på torsdagen(15.05) Jippi! gøy med båt!!

 

Så kommer spørsmålet mitt:

 

Eg har då ein 17fot stor "Barracuda" 97mod. Med en 115HK Mercury 89mod.

 

Motoren er jo gammeld(og veldig tung!! :smash:)Rekke6èr )så hadde båten gått bedre med en lettere og nyere mindre motor? 90HK Yamaha kansje???

Båten gir nå en ca. 45-50knopp. Samme om det er en ellel 4 personer i båten.. (sterk motor?)

 

   Tanker om dette motas med glede! :nonod:

Link to post
Share on other sites

Denne ? :)

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=375...472&pos=2&rub=7

 

Du tjener neppe mye på å gå til en letetre motor, det er ikke så mange kiloene uansett. Men motoren kan jo være gammel og slitt og derfor ikke gi oppgitt effekt.  Er det virkelig en 89 moell motor ? En kamerat har en 1991 Mercury 115hk, det er en firer. Trodde disse rekkesekserne gikk ut på begynnelsen av 80-tallet jeg...

 

Hvor stor motor er båten godkjent for da ? Du får f.eks Yamaha 130hk 4-sylindret. Denne veier 163kg. Hvormye veier den du har ? En V6 er vel neppe aktuellt på en såpass liten båt :)

 

At den går like fort uasett last kan tyde på for liten propell. Vanskelig å si uten å vite turtallet på maksfart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...