Obligatorisk Startet 4.Juni.2018 Del på Facebook Startet 4.Juni.2018 Hei, Alarmen kommer alltid når jeg passerer 1600-2000 omdreininger. Reima er stram. Dynamo lader, men med 110A og 13,71V virker det som at batteriene sluker strøm og gir et spenningsfall som gir alarm. Start batteriet viser 14,9V. Har Victron batteri monitor som måler. Noen som har fikset dette problemet med lade alarm? Har tenkt at dynamoen blir regulert av seg selv, og at batteri ikke skulle ha noe å si. Men, kan sjå ut som at det har det. Noe andre som har byttet til litium batteri å opplevd at batteri alarm går? Sitér dette innlegget Link to post
Roksanti Svart 23.Mars.2019 Del på Facebook Svart 23.Mars.2019 Hei. Hordan gikk det med denne saken? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 23.Mars.2019 Del på Facebook Svart 23.Mars.2019 Du bør nok sjekke om laderegulatoren du har på dynamoen passer til det lithiumbatteriet du har. Detter er en relativt vanlig utfordring i bobilmiljøet. Der brukes ofte D.C.-D.C.-lader. Sjekk link 2 og bla til side 4. D.C.-D.C.-lader Lade lithiumbatteri Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 24.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2019 Alarmen går ved dynamospenning 15,3v i 30s. Har flyttet sense ledningen til diodeskilleren foreløpig. Ulempen er at den nå lader på ca 60A. Planen er å utjevne spenningsfallet fra dynamo til batteri. Pr i dag ligger kabelen på 25mm2, bør oppgraderes til 95mm2 for å senke spenningsfallet ved 100A. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 24.Mars.2019 Del på Facebook Svart 24.Mars.2019 15.3V høres litt høyt ut, men det har du vell sjekket spec på dine batterier / BMS. Bare en tanke men kunne det vært at BMS stenger for lading grunnet høy spenning? 95mm2 var mye, har du flere meter med strekk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.