Jump to content

Bensinlekkasje 70L fasttank

Kai-Olav

Recommended Posts

Har en bensinlekasje mellom den blå festebraketten og selve fasttank når tanken er full. Da siver det ut noe bensin på ett sted mellom to av de 10 skruene på det blå «mannalokket» har hatt lokket av for å se om pakning var i klem, men det fantes ikke noe pakning under det blå lokket.

er det pga av lufting at det ikke var pakning der, eller skulle det vært en pakning?

hadde ikke dette problemet forrige sesong, det kom etter jeg hadde av lokket i vår for å tømme ut noe bensin som hadde stått på tanken i vinter. Jeg kan da ha «ødelagt» noen gjenger i plasttanken?

noen tips ideer til hvordan jeg kan få ordnet dette? Bensindunst i kabin...

401A8FB1-006C-4331-A450-EE349425C2E7.jpeg

Jeg ville lagd en pakning eller funnet en som passer OD på den blå og evt. klippet til. Hvis det er sånn å forstå at det kun er skruer og at plasten er gjenget, ville jeg byttet til noe mer stabilt også. Kanskje lage eller finne en todelt flens som du gjenger ti(?) hull igjennom og skrur inn bolter i sånn at boltene stikker opp og ut av hullene til den blå og setter på muttere utenfra?

flens.jpg.4e4e0c4113e02b041e9c53d58aa76084.jpg

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...