Kai-Olav Startet 4.Juni.2018 Del på Facebook Startet 4.Juni.2018 Har en bensinlekasje mellom den blå festebraketten og selve fasttank når tanken er full. Da siver det ut noe bensin på ett sted mellom to av de 10 skruene på det blå «mannalokket» har hatt lokket av for å se om pakning var i klem, men det fantes ikke noe pakning under det blå lokket. er det pga av lufting at det ikke var pakning der, eller skulle det vært en pakning? hadde ikke dette problemet forrige sesong, det kom etter jeg hadde av lokket i vår for å tømme ut noe bensin som hadde stått på tanken i vinter. Jeg kan da ha «ødelagt» noen gjenger i plasttanken? noen tips ideer til hvordan jeg kan få ordnet dette? Bensindunst i kabin... Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Jeg ville lagd en pakning eller funnet en som passer OD på den blå og evt. klippet til. Hvis det er sånn å forstå at det kun er skruer og at plasten er gjenget, ville jeg byttet til noe mer stabilt også. Kanskje lage eller finne en todelt flens som du gjenger ti(?) hull igjennom og skrur inn bolter i sånn at boltene stikker opp og ut av hullene til den blå og setter på muttere utenfra? Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Eureka Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 (redigert) Du har kanskje mistet pakningen? Tankluftingen er nok den blanke slangen du ser i bakgrunnen på bildet. Husk bensinlekkasje tuller man ikke med. Redigert 4.Juni.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 WithVital har gitt deg ei veldig god løysing. - Gå for den! Husk at pakningsmaterialet må tola bensin, det er ikkje alt som gjer det.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.