Jump to content

Overgang på propan?


pero

Recommended Posts

Har et eldre 2-bluss kokeapparat med en 2kg (tror jeg) gassflaske skrudd rett i apparatet. Følgelig er hele denne anordningen på plass i byssa i salongen. Dette er vel knapt anbefalt eller lovlig, og i alle fall ikke ønskelig. Nå har jeg en 5kg flaske stående, med hurtigkobling og slange. Tenkte jeg skulle få denne plassert ute et sted.

 

Så til spørsmålet; Finnes det en overgang som brukes for å koble slangen inn på skrukoblingen i apparatet? Skulle gjerne hatt en slik, men er usikker på om det finnes, og evt. hva den heter. Apparatet er i brukbar stand, så lysten på å bytte ut hele greia er ikke så stor.

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Det finnes sikkert en overgang.

Hør hos Hyttebutikken (www.hyttebutikken.no), de er vedlig flinke og hjelpsomme.

Gassflasken skal helst stå i et rom hvor det er drenering. Selv har jeg alltid seilt rundt med gassflasken enten i utvendig suerom foran eller akter.

Legger du opp rørsystemene selv bør du får det godkjent av for eksmpel folk fra Hyttebutikken, eller andre autoriserte installatører - forsikringsmessig sett.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...