svegols Startet 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2018 Noen som har erfaring med autopilot for Scand Classic (1982). Mener Raymarine leverte tidligere et system (Smartpilot ?) som hadde drift på rattet og altså ingen hydraulisk drift på rorstammen. Men finner ikke dette produktet på Raymarines produktsortiment. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 (redigert) Jeg monterte det på en Classic jeg hadde. Synes den fungerte så som så. Snekkeskrog er kjent for å gire en del i medsjø og sidesjø så autopiloten ble jobbende mye frem og tilbake, samt at det var mye lyd i den. Den bygger en del ut, så det ble dårlig plass til knærne. Jeg hadde ikke tatt den kostnaden igjen. Den het Raymarine SPX-5R, men ser ut til å ikke selges mer, i alle fall ikke i Norge. Redigert 5.Juni.2018 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Det er vel en grunn for at det ikke selges. Må ha hydraulikkpumpe men sørg for at den er stor nokk i forhold til sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.