volvo_penta_ Startet 5.Juni.2018 Del på Facebook Startet 5.Juni.2018 Må bytte simmeringen forran på motoren ved veivaksel, og da må polygonnavet av. Får man fjernet dette navet med vanlig 2-armet lageravdrager? tenker om man får klørne på baksiden av navet, (mellom navet og register dekselet) event om klørne må slipes litt smalere? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Her er Volvo sitt avdragarverktøy. Som du ser, så brukar dei ikkje utvendig ters med klør, men det let seg sikkert gjera. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Havlengt skrev for 17 timer siden: Her er Volvo sitt avdragarverktøy. Som du ser, så brukar dei ikkje utvendig ters med klør, men det let seg sikkert gjera. Ja, vet det finnes eget verktøy for det, men dette orginal verktøyet koster mange tusen, så derfor jeg lurte på om noen har gjort jobben med vanlig 2 armet avdrager før, og om dette lar seg gjøre. Det finnes også et verktøy for å montere navet på igjen, som skrus inn i senter av veivaksel, men dette kunne ikke Volvo levere før om et par. mnd. da det måtte produseres, men skal visst være grei opperasjon å varme det opp og banke det tilbake på akselen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Lurer på om det var dette jeg brukte for montering av navet. Og den avdrager for og ta det av. Avdragern kostet rundt 5000,- mener jeg så den sendte jeg i retur Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Eg laga mine eige verktøy, basert på tegningane over, det fungerte heilt fint. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Ja, verktøyet som bolble65 har bilde av som er vanskelig å skaffe nå, men skal gå fint uten dette også for montering. Litt mere spent på vanlig avdrager, om jeg får det av med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.