Larss1 Startet 5.Juni.2018 Del på Facebook Startet 5.Juni.2018 Hei Har nylig montert Victron BMV 712 og får den ikke til å vise riktig gjenværende tid. Jeg har 500 Ah lifepo4 bank. Her er et statusbilde: Her står det 9 timer igjen med et forbruk på ca 24A. 9 x 24 = 216 Ah? Det kan vel ikke stemme med 94% kapasitet på banken. Hadde det vært bly/syre bank er tallene som presenteres fornuftige (ca. 50% uttak). Har lagt inn de verdier victron anbefaler ved lifepo4, kanskje jeg har gjort noe feil? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Kanskje du må synkronisere den - dvs fortelle den når batteriene er 100% fulle? På 702 gjøres det ved å holde inne + og - i 2 sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Har du gjort de settingene som Victron anbefaler? Her er en liten videosnutt i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Den er sikkert standard satt opp med peukert på 1,25. Det passer på endel blybatterier, men på dine batterier må dette tallet senkes betraktelig. Er sikkert på tynn is om jeg foreslår 1,05 men gjør det uansett. Det bringer deg i hvertfall nærmere sannheten enn 1,25. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Larss1, du må sette ny verdi i innstillingen for "Discharge floor", som er default 50% fra fabrikk. Du må endre den til 10-20% alt etter hvor lavt du vil gå. Den verdien brukes til å regne ut gjenstående tid. Er innstilling nr.16 i menyen (heter noe annet der for sikkerhets skyld). Konf. manualen :) Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Hei StorStas Der var løsningen, takk! Står "16. SOC Relay" i manualen, så det har jeg bare lest forbi i søken etter en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 "SOC Relay" var det ja, he he . Bra du fant ut av det nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.