Jump to content

Dåp av redningsskøyte og båtfolkefest i Stavanger


Syvert

Recommended Posts

Siden Redningsselskapet ennå ikke er blitt medlem i dette eksklusive forum for båtfolk, tillater jeg meg å videreformidle en hyggelig invitasjon som vi har mottatt fra Redningsselskapet. Torsdag 5. juni kl. 1700 skal redningsskøyte nr. 127 døpes på Natvigs Minde i Stavanger. I følge Redningsselskapet legges det opp til folkefest for båtfolk og regionens befolkning for øvrig. Programmet er som følger:

1600 - Båtavgang fra Oljemuseet

1700 - Dåp

1720 - Taler og bespisning

1900 - Utendørs konsert med Odd Børretzen og Lars Martin Myhre

Retur med egen shuttlebåt med avgang hvert 20. minutt.

Med den sterke Rogalandsrespresentasjonen her på Baatplassen regner jeg med at det blir "båtfolksomt" på Natvigs Minde 5. juni!

Hilsen Jan  :smash:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Den triste brannen på Natvigs Minde tok med seg det største huset, et sjøhus fra 1840-årene. Dette ble brukt hovedsaklig som lagerbygg, blant annet som magasin for Stavanger Sjøfartsmuseum. Heldigvis hadde man kort tid i forveien tatt ut seilene for både Wyvern og Anna af Sand. Men museet mistet en rekke mindre bruksbåter og store mengder redskap. Også Stavanger havnevesen hadde lagret et utvalg av gammelt materiell, de hadde også etter gammelt et tømmermannsverksted i bygningen.

 

Men mirakuløst nok så klarte man å unngå at brannen bredte seg til de andre bygningene på Natvigs Minde. Dermed er representasjonslokalene fortsatt klar til bruk så vidt jeg har forstått.

 

Vi får bare håpe at man lærer noe av slike tragiske hendelser, og får fortgang i arbeidet med å installere sprinkleranlegg og andre effektive slukningsmidler.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...