LAKA Startet 6.Juni.2018 Del på Facebook Startet 6.Juni.2018 Etter å ha brukt mye av våren på å vurdere båter i denne klassen er jeg kommet frem til disse to i finalerunden. Buster M2 med 40 HK Yamaha og relativt mye utstyr kommer på ca 190k. Vesling 490 V2 med 60 HK Honda og greit utstyrt kommer på ca 200k. Buster er kanskje den mest praktiske bruksbåten, men med 40 HK gjør den «kun» 27 knop og jeg ser for meg at den med familien om bord kan bli litt knapt selv om høy toppfart ikke er prioritert området for oss. Vesling 490 V2 er kanskje ikke like praktisk, men tror den er vel så god på sjøen samt at den topper 35 knop med 60 HK. Fornuften sier Buster, men følelsene sier Vesling. Båten skal brukes hovedsakelig til to ting, pendling til jobb (ca 18 NM t/r) på dager der været er ok samt til dagsturer, og fiske på fjorden. Et annet pluss med Buster er at det er et kjent varemerke og har en solid forhandler her i Stavanger-området. Hva ville forumet valgt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 LAKA skrev 4 minutter siden: Vesling 490 V2 er kanskje ikke like praktisk, men tror den er vel så god på sjøen samt at den topper 35 knop med 60 HK. 13 grader bunnvinkel på busteren er jo ikke all verden om man vil ha en båt som takler litt bølger ... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ask Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Hei Etter at Buster byrja å lakka skroget er ikkje skroga så vedlikehaldsfrie som før. Etter kva eg har forstått er det vanskeleg å reparera mindre skrogskader på Buster. Dette betyr kanskje litt? Uansett lykke til med ny båt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 De Busterene jeg har prøvd (L og L Pro) har vært gode i sjøen, men mulig disse har større bunnvinkel. Det betyr litt at skogskader ikke kan repareres så lett, samtidig så skal ikke båtene brukes veldig tøft så jeg håper jo å unngå de aller største skadene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Mener det sto 16 grader på L ..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LAKA Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 ivar skrev for 13 timer siden: Mener det sto 16 grader på L ..? Det kan stemme - fortsatt et stykke opp til skroget på Veslingen. Jeg må kanskje bare gi blaffen i fornuften og kjøre på med Vesling. Det er jo båten jeg ihvertfall på papiret liker best. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.