SteffenR Startet 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2018 Hei! Har en Cummins/Mercruiser diesel 1.7L-120 og leter etter delenummer på wastegate. Er det del nummer 33 på tegningen her, som er wastegate? Den er merket "seperator oil," jeg får ikke det til å stemme... Setter pris på kyndig hjelp, da jeg ikke er flink på motor :-) ! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Wastegate er ikke en separat del, den er en del av turboen. Disse motorene er kjent for at denne ventilen setter seg og det kan fort føre til totalhavari så du må enten bytte eller overhale turboen eller sikre at wastegate ventilen går lett/ fungerer korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Hei ! Her er et bilde jeg tok av armen som går til wastegate-ventilen på min forrige båt - som hadde denne motoren. Selve turboen er pakket inn i varmeisolasjon (sølvfarget), men dersom du pakker ut litt av den, vil du se denne armen ( på baksiden av motoren, så du må være litt slangemenneske). Ta tak i den og dra. Den er litt tung å dra i, men den _skal_ kunne bevege seg. BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.