Jump to content

Landstrømuttak på 32A

sørlending i båt

Recommended Posts

Popeye70 skrev 6 minutter siden:

Enig med Bitteliten - har aldri sett det. Som regel er det 16A eller 10A.

Eller 6A. Det har vi forresten her vi ligger på Rörö i Sverige akkurat nå.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og er man 3 båter i følge, kan en slik overgang brukes slik at alle 3 får strøm, en fra hver fase.

3-fase.jpg

Redigert:

Som det vel går frem, er dette litt Photoshop, men fullt mulig å lage selv, eller kanskje å få kjøpt også.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Man kan av og til se enkelte Fairline og Princess båter (muligens andre også) som har to landstrømsinntak. Men da bruker det ene å være separat tilførsel til AC-systemet (heating/kjøling). Det andre er til vanlig lading/forbruk 230V ombord.

Du skal nok slite mye for å finne 32A kurs i sørlandske gjestehavner. De er beregnet på fartøysstørrelser som ikke frekventerer denne type havner.

Redigert av Chiefengineer (see edit history)

Arendal gjestehavn kan tilby 32 amp. Da bare en kontakt PR. Søyle. For å bruke den må man ha en egen fordelings kasse med tilhørende ledning til søylen. (Byggestrøms kasse)  den fordeler til to 16 amp. Kurser ombord.Er mest for viderekommende  i strømforbruk men fint for de som er fastboende.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Lars H. skrev for 13 timer siden:

Og er man 3 båter i følge, kan en slik overgang brukes slik at alle 3 får strøm, en fra hver fase.

3-fase.jpg

Redigert:

Som det vel går frem, er dette litt Photoshop, men fullt mulig å lage selv, eller kanskje å få kjøpt også.

mulig å laga, jau det er det, men ikkje lov. Du har nemlig ikkje lov til å ha meir enn ein kabel inn i eit støpsel.

Lov og lov, men rekker ikke kabelen min frem til strømstolpen, kommer jeg frem med en kabel til og skjøter. Men obs, la ikke skjøten ligge på bryggen i regnværet uten en egnet boks utenpå skjøten. En Rema 1000 bærepose er ikke det rette for dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...