Kallethekid Startet 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2018 Det var en tråd her der det ble diskutert fortøying i diverse markeringer. Hvis det ikke holder som argument at det ikke er tillatt kan man ta en kikk på moringen på denne markeringen av badeplass vi fant drivende midtfjords. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Hvordan vet du at den markerte en badeplass? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) Synsk. Nei da, men vi fant merket flytende i separasjonssonen i oslofjorden. her er det mange badeplasser. Jeg er klar over at disse kan markere andre installasjoner men spiller det så stor rolle egentlig? Skjønte du ikke poenget fordi jeg skrev badeplass? Redigert 8.Juni.2018 av Kallethekid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) Mulligan skrev 57 minutter siden: Hvordan vet du at den markerte en badeplass? Fordi den er gul! Redigert 8.Juni.2018 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
jotto Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Kanskje den markerer "her er midtfjords" ;) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 jotto skrev 5 minutter siden: Kanskje den markerer "her er midtfjords" ;) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Spesialmerka vert nytta til å markere forskjellige typar område som skips- og båttrafikken skal halde klar frå, så som område for militærøvingar, område med kablar eller oljerøyrleidningar, lagringsstader og område for rekreasjon. farge : gul toppmerke : gult kross lys : gul karakteristikk : kva som helst Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Som jeg skrev er jeg klar over det. Forstod du ikke poenget med innlegget eller er du kun ute etter å kverulere? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 boble65 skrev 20 minutter siden: Den lå faktisk temmelig nøyaktig midtfjords da vi tok den opp. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) Har kun sett bøye i første innlegg som markering for badeplass, ikke de tre innlegg til Mulligan. Så trådstarter kunne unnlatt å nevne badeplass, det ville likevel være det de fleste tenkte på når de så den bøya. Noen skulle hatt seg hurtiggående båt slik at de slapp å ha så mye tid underveis til overs. Da ville det blitt mindre kverulering, ehm, mener argumentering bare for argumentasjonens skyld... Redigert 8.Juni.2018 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mulligan Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Kallethekid skrev 1 time siden: Som jeg skrev er jeg klar over det. Forstod du ikke poenget med innlegget eller er du kun ute etter å kverulere? Fordi jeg ikke tror den kommer fra noen badeplass. Jeg har sett på når Skjærgårdstjenesten setter ut slike for å markere badeplass og det er langt heftigere greier. Ikke noe du drar opp for hånd. Tipper at en entreprenør har markert noe med et midlertidig merke og så har det drevet av. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Mulligan skrev 12 minutter siden: Fordi jeg ikke tror den kommer fra noen badeplass. Jeg har sett på når Skjærgårdstjenesten setter ut slike for å markere badeplass og det er langt heftigere greier. Ikke noe du drar opp for hånd. Tipper at en entreprenør har markert noe med et midlertidig merke og så har det drevet av. Ok. Vi leverte den til Skjærgårdstjenesten. Skal jeg forstå deg slik at du mener man kan fortøye i markeringer for badeplasser? Sitér dette innlegget Link to post
pgm Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 De som markerer badeplassen her ser ganske nøyaktig slik ut når de kommer på land hver vinter. Det er vel bare et par år siden en grønn stake med blink tok seg en tur fra Træla i Tønsberg til Kalvetangen. Kystverket satt pris på tips om hvor dens bevegelser. Det var på en tid hvor det lå is langs land, så det er ikke nødvendigvis båter som fortøyer som er årsaken til at sjømerker drar på tur. Dog burde de lære at blinkende lys ikke er så lurt om man vil snike seg ut på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Denne ble funnet på søndag morgen, så min enkle detektivsans tenkte at noen; på den deilige lørdagkvelden som var sist helg, fortøyet utenfor en badeplass, merket ikke at båten dregget og dro senere uten å notere(eller bry seg om) at bøyen nå fløt fritt. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Vi har slike ved felles badeplassen på hytta, og de har samme spinkle/enkle moring. Ikke noe å fortøye i. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Sjømerker, enten det er badebøyer eller annet er ikke ment til å fortøye i! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.