Jump to content

Flytebrygge


Al Bubba

Recommended Posts

Hei!

 

Tenkte at jeg skulle lage/kjøpe en flytebrygge til min 22 fots sjømann, og med mulighet til en båt til. Er det noe tips til hvor dette burde kjøpes, eller hvordan den bør lages for å få den bra og solid. Holder til rundt mjøsa, hvis det skulle bety noe....

 

På forhånd takk! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Flyteelementer/blå plastfat får du ofte for en billig penge på bensinstasjoner med automatiske bilvaskeanlegg. Tønnene er brukt til bilsåpe og er ofte dyre for stasjonen å levere i retur.

 

Jeg har laget en flytebrygge på 6 * 3 meter tidligere, den kostet ca 15000 å lage, komplett med alle beslag, kjetting til ilesteiner, landfeste, gangbro og fendring.

 

ET

Link to post
Share on other sites

Så en snedig variant av flytebryggeproduksjon:

 

Vedkommende hadde STORE isoporblokker oppå en presenning, la forskaling rundt (med ca 10 cm klaring (lik avstand til alle sider!) og noe overhøyde , la inn jern (armeringsmatte), og det han ville ha av forsterkninger, treverk og fester, dagen derpå, kom en betongbil og dumpet oppi noe som nærmest må betegnes som en rest oppi forskalingen. Ble skikkelig nusselig brygge, også på vannet. forholdsvis solid og vedlikeholdsfri. Måtte dog ha kran for å få den sjøsatt. og så må det jo være mere oppdrift (totalt) enn det er vekt i betongen, og jernet..... Tror ikke den ble så veldig dyr heller.

 

KnutS

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...